ریال
پنجشنبه 9 فروردين 1403

یکشنبه, 15 مرداد 1396 16:22

لرزه نگار سایزموگراف سطحی ( انعکاس وانکسار)

رتبه این آیتم
به روز رسانی :یکشنبه, 15 مرداد 1396
استان :خراسان رضوي
شهر :مشهد
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
لرزه نگار سایزموگراف سطحی ( انعکاس وانکسار)

مهندسي زمين ايمن بعنوان اولين توليدکننده ي تجهيزات لرزه نگار سايزموگراف سطحي در کشور، خدمات يکسال گارانتي و دهسال خدمات پس از فروش دستگاهها را به جامعه ي مهندسين تقديم نمايد. لرزه نگار سايزموگراف سطحي انعکاسي و انکساري در انواع مختلف و خصوصيات بسيار مناسب جهت عمليات صحرايي توليد و عرضه شده و با شرايط مطلوب جهت فروش عرضه ميگردد.
روش انعکاس لرزه اي با امواج صوتي شناور کار مي کند. اين امواج در مرز بين انواع مختلف سنگها توليد مي شود. انعکاس هاي ثبت شده به صورت خطوط سياه رنگ در در مقطع لرزه اي به نمايش در مي آيند. مقطع لرزه اي مشابه مقاطع زمين شناسي رسم مي شود، انکسار لرزه اي حرکت امواج صوتي در محيط بالايي و در سطح مشترک لايه هاست. امواج صوتي مانند امواج سبک، از قانون انکسار اسنل تبعيت مي کند. اکتشافات انکسار لرزه اي معمولاً براي تعيين ضخامت مواد سستي که در بالاي سنگ بستر ( ضخامت لايه رويي) قرار گرفته اند و براي تعيين عمق سطح ايستابي مورد استفاده قرار ميگيرد. انکسار لرزه اي براي تعيين خصوصيات چهارچوب هاي زمين شناسي مطالعات آلوگي آبهاي زيرزميني و ارزيابي خطرات زمين شناسي و مطالعات باستان شناسي مورد استفاده قرار مي گيرد.
کاربردهاي اصلي اين روش شامل موارد زير مي باشد:
• تعيين ساختارهاي زيرسطحي مانند خطوط گسلي و آنوماليهاي زيرسطحي مانند وجود حفره يا کانال
• تعيين وضعيت قرارگيري لايه ها و اندازه گيري پارامترهاي ديناميکي اين لايه ها مانند سرعت امواج P ، S
• تعيين عمق سنگ بستر
دانشمندان به کمک امواج الاستيک حاصله از زلزله‌ها, به کشفيات و بيان تئوري‌هاي بزرگي نائل شده‌اند. آنها با اندازه‌گيري سرعت سير امواج در سنگهاي داخل زمين و با رسم منحني سرعت- عمق دريافتند که سنگهاي درون زمين يکنواخت و همگن نيستند و از اينرو به وجود چندين گسستگي در زمين پي برده و پوسته، گوشته و هستة زمين را معرفي نمودند.
مطالعه امواج زلزله به دانشمندان اين امکان را داد که اطلاعات زيادي درباره عمق، کانون و شدت آن بدست آورده و موفق به شناسايي کمربندهاي لرزه‌‌خيز زمين گردند. براساس مرز و حواشي صفحات "ليتوسفر", مشخص شده است که اين خود نقش مهمي در روند تکاملي فرضيه تکتونيک صفحه‌اي و پيش‌بيني آينده زمين داشته است.
امروزه، روشهاي متنوع تفسير داده‌هاي لرزه‌اي که مبتني بر آخرين نظريه و تئوريهاي الاستيسيته مي‌باشد، توسط روشهاي جديد رياضي در نرم‌افزارهاي پردازشگر متعددي گنجانده شده است که حتي در مواردي, امکان پيش‌بيني حضور مستقيم هيدروکربور را فراهم نموده است

آدرس:خراسان رضوی، مشهد، سناباد
شماره تماس و تلگرام: 09371301783
مدیریت بازرگانی زمین ایمن مشهد 09150052063
290,000,000 ریال
تعداد:

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
شرکت زمین ایمن
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.