ریال
شنبه 1 ارديبهشت 1403

یکشنبه, 12 دی 1395 10:29

دامنه چیست و چگونه کار میکند

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
انتخاب دامنه مناسب و خرید دامنه جزء اولین مراحل راه اندازی سایت است.ولی قبل از آن باید بدانید که دامنه Domain چیست ؟ و چگونه کار میکند ؟ در واقع سرورهایی که شرکت های میزبانی وب از آنها برای نگه داری سایت های شما استفاده میکنند دارای آی پی هستند که به صورت ۱۲۳٫۱۲۳٫۱۲۳٫۱۲۳ نمایش داده میشود و هر دستگاهی که به اینترنت متصل میشود باید یک آی پی داشته باشد و از طریق آن آی پی میتوان دستگاه های مختلف متصل به اینترنت را شناخت.
حال اگر شما بخواهید وارد سایت Google.com بشوید باید آی پی ۲۱۶٫۲۳۹٫۳۲٫۱۰ را در مرورگر خود وارد کنید و همینطور هر سایتی برای خود آی پی مخصوصی دارد. تصور کنید با وجود میلیونها سایت اینترنتی مجبور بودید تمام این اعداد را به خاطر بسپارید که عملا غیر ممکن بود.

برای رفع این مشکل دامنه بوجود آمد. در واقع یک دامنه آن اعداد سخت را به یک مقدار قابل حفظ کردن و ساده برای تمامی کاربران تبدیل میکند. و هنگامی که شما دامنه را در مرورگر وارد میکنید به صورت خودکار آی پی آن شناسایی میشود و در نهایت سایت مقصد برای شما نمایش داده میشود.

به طور کلی هر دامنه به یک آی پی متصل شده است که با وارد کردن آن دامنه به صورت خودکار سایتی که دامنه به آن متصل است نمایش داده میشود.

DNS چیست:

در واقع این دامین نیست که سایت را به شما نمایش میدهد بلکه آی پی سرور است که تشخیص میدهد هدف شما دیدن چه سایتی است.که به آن دی ان اس میگویند. وقتی شما یک سرویس میزبانی وب خریداری میکنید یک آی پی به شما داده میشود و از شما خواسته میشود که دامنه خود را روی آن آی پی تنظیم کنید.

در سمت کاربر وقتی آدرس دامین در مرورگر تایپ میشود. ابتدا مرورگر در سرور dns تشخیص میدهد که آن دامنه به چه آی پی وصل شده و سپس محتویات آن آی پی را به کاربر نمایش میدهد. پس اگر تنظیمات دی ان اس دامنه خود را تغییر دهید وقتی کاربر آدرس شما را تایپ کند دیگر وارد سایت شما نمیشود و به آی پی دیگری هدایت خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
فرا کارانت
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.