ریال
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

سه شنبه, 01 خرداد 1397 13:00

شرکت صنعتی پژوهش

رتبه این آیتم
به روز رسانی :سه شنبه, 01 خرداد 1397
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
اسپیسر بتنی چیست ؟
اسپیسرها از جمله ابزارهای ساختمانی هستند که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند . اسپیسر در لغت به معنای فاصله نگهدار می باشد که عموما فضای بین میلگرد و قالب را تامین می کند.
از ضعفهای متداول و قابل پیشگیری در سازه های بتن مسلح ، تاثیر عوامل و عناصر مخرب اطراف می باشد . اکسیژن ، رطوبت ، کلر ، سولفاتها و سایر عوامل خورنده محیط می توانند با نفوذ به درون بتن و تماس با میلگردها باعث سرعت بخشیدن به خوردگی میلگردها شده و از عمر مفید سازه بکاهند . این در حالی است که پوشش بتنی روی میلگرد می تواند به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از خوردگی محسوب شود . زمانیکه میلگرد در سطح بتن نمایان می شود اثر شیمیایی رطوبت و عوامل خورنده سرعت قابل توجهی پیدا می کند . بر اساس نتایج مطالعات ، به ازای هر دو میلیمتر کاهش در ضخامت بتن روی میلگرد ، پنج سال عمر سازه کاهش و از دوام ، عمر و پایایی ساختمان کاسته می شود .

اسپیسرها (فاصله نگهدارها) مهمترین ابزارها برای تامین حداقل پوشش بتنی الزامی روی میلگردها هستند . یک فضا ساز باید با شبکه های میلگرد هم خوانی داشته باشد و میلگردها را در طول عملیات بتن ریزی سازه مسلح در محل خود ثابت نگهدارد .

تا چند سال گذشته برای این منظور از تکه های سنگ ، کاشی ، موزاییک و سایر قطعات مشابه استفاده می شد . این موضوع علاوه بر کاستن دقت انجام کار ، باعث هدر رفتن زمان ، هزینه و نیروی انسانی می شد . امروزه عمدتا از اسپیسرهای پلاستیکی برای این منظور استفاده می شود .این قطعات در ابعاد ، اشکال و مقاومتهای مختلف تولید می شوند و با توجه به نوع سازه و نیاز پیمانکار برای ایجاد فاصله دقیق بین میلگرد و قالب به کار می روند .


تغییری کوچک نتیجه ای بزرگ***

مزیت اسپیسر بتنی نسبت به پلاستیکی :
این نوع اسپیسر نسل جدید اسپیسر می باشد که مزایای بسیار زیاد آن باعث شده از آن به عنوان جایگزین اسپیسرپلاستیکی نام ببرند.
همانطور که همه اهالی احداث سازه های بتنی اطلاع دارند پوشش بتنی اطراف میلگرد می تواند به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از خوردگی در نظر گرفته شود.
اسپیسرهای بتنی با مزایایی که در زیر به آنها اشاره خواهد شد و با فراهم آوردن امکان ایجاد پوشش بتن کافی، نقش بسزایی در افزایش عمر سازه های بتنی ایفا می کند.
1- مقاومت فشاری این نوع اسپیسر مقاومت فشاری بسیار بالا و چندبرابری در مقایسه با نوع پلاستیکی دارند.
2-چسبندگی و نفوذناپذیری: یکی از معایب اسپیسرهای پلاستیکی اختلاف در جنس اسپیسر(پلاستیک) و بتن می باشد که این امر موجب عدم چسبندگی کافی در مرز اسپیسر و بتن شده و لذا رطوبت و یون های مخرب از مرز مذکور به داخل بتن راه می یابد. این امر با افزایش سطح نمایان اسپیسر(مرز بین اسپیسر و بتن) تشدید می شود.
3-ناسازگاری های حرارتی یا اختلاف در ضریب انبساط حرارتی: اسپیسرهای پلاستیکی ضریب انبساطی بسیار بالاتری نسبت به بتن دارند، بنابراین با هر سیکل دمایی پتانسیل پیدایش ترک های ریز در بتن یا پلاستیک افزایش می یابد و این امر نه تنها کاهش دوام بتن بلکه نفوذ عوامل خورنده شیمیایی را بدنبال دارد.
4-پرتی و ضایعات بسیار ناچیز: مقاومت فشاری بسیار بالای این نوع اسپیسر موجب گردیده حتی در بدترین شرایط نگهداری و در برابر نور مستقیم خورشید نیز از کیفیت این اسپیسر کاسته نگردد و این در حالی است که شرایط نگهداری در حفظ مقاومت و کارایی نوع پلاستیکی بسیار مهم است.
5-کاهش هزینه های نگهداری، بازسازی و ترمیم سازه ها با توجه به نفوذناپذیری این محصول
6-قابلیت تولید در تمام اندازه ها از 25میلی متر تا 100میلی متر(سبک، متوسط، سنگین) و با کاربری های متفاوت در فونداسیون تیر، دال، دیوار، عرشه و...
7-قابل استفاده در کلیه سایت های ساخت و ساز به خصوص سازه های با حجم بتن ریزی بالا همچون تونل، سد، پل ها و ... و نیز پروژه های مجاور محیط های مرطوب و خورنده شیمیایی
نکته : هرگز این محصول را با لقمه های بتنی که در کارگاه تولید و مصرف می گردد مقایسه نکنید. این محصول نه از نظر مقاومت قابل تحمل و نه ویژگیهای فنی و نحوه تولید قابل قیاس نمی باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال ما بپیوندید:
https://telegram.me/joinchat/AjBkWTvF1NjjKojVPkhPZA

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
پژوهش
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.