ریال
جمعه 10 فروردين 1403

شنبه, 29 مهر 1396 06:43

طرح توجیهی احداث واحد صنعتي بسته بندي گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي

رتبه این آیتم
استان :کرمانشاه
شهر :کرمانشاه
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
معرفي محصول طرح توجیهی:

هدف از ارائه اين گزارش بررسي امكان سنجي ايجاد و احداث واحد صنعتي بسته بندي گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي مي باشد . بنابراين محصولات توليدي شامل گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي بسته بندي شده در بسته بندي هاي مختلف با رعايت موازين بهداشتي و استاندارد مي باشد و هدف از توليد اين محصولات افزايش ارزش افزوده ، حاشيه سود بالاتر ، سهولت عرضه ، افزايش مدت ماندگاري ، سهولت مصرف با رعايت جنبه هاي بهداشتي آن براي مصرف كنندگان مي باشد.

مواردكاربرد و نحوه مصرف محصولات:

بطور كلي كاربرد مواد بسته بندي گوشت را مي توان در كاربرد محصول نهايي يعني گوشت با رعايت ضوابط بهداشتي و استانداردهاي مربوط به آن خلاصه نمود . گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي بسته بندي شده با تأييد مراجع بهداشتي ذيربط به راحتي توسط مصرف كنندگان مورد پذيرش قرار گرفته و تقاضاي مصرفي براي آن نسبت به گوشت فله اي بالاتر مي باشد. ضمن اينكه مزيت هاي بهداشتي ، زمان ماندگاري و كاهش خطرات آلودگي ذائقه و سلايق مصرفي خريداران و متقاضيان را به سمت مصرف گوشت بسته بندي شده هدايت مي نمايد. در واحدهاي بسته بندي ، گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي پس از مراحل استخوان گيري گوشت در فرآيند بسته بندي قرار مي گيرد كه اين بسته بندي ها به اشكال مختلف به منظور حفاظت گوشت در برابر محيط بيرون انجام مي شود . لازم بذكر است كه علاوه بر محصولات اصلي مورد بحث در اين گزارش از برخي موارد مصرف بعنوان محصولات فرعي مي توان نام برد كه از آن جمله مي توان به گوشت مرغ بسته بندي شده بصورت فيله يا غيرفيله ، محصولات جانبي( شامل بال و گردن ، دل و جگر ، پوست و اسكلت) و مرغ منجمد بسته بندي شده و در خصوص محصولات فرعي ناشي از گوشت قرمز ميتوان به گوشت قرمز منجمد بسته بندي شده به صورت ران ، سردست ، راسته ، چرخ كرده و يا ضايعات گوشت قرمز ( استخوان) ودر رابطه با ماهی ميتوان به ماهی بسته بندي شده بصورت فيله يا غيرفيله وکنسرو و يا ضايعات آن پوست وکله و استخوان که به صورت پودر برای تغذيه دام استفاده ميشود اشاره نمود. ليكن با عنايت به اينكه محصولات فرعي فوق الذكر اندکند همگي در سبد مصرفي شامل گوشت و مرغ و ماهی بطور متوسط تعيين مي گردد . لذا توجه اصلي در اين مطالعه مشخصاً بر عرضه و تقاضاي گوشت قرمز و گوشت مرغ وماهي معطوف مي شود.در ارتباط با مصرف محصولات بايد گفت كه گوشت قرمز وگوشت مرغ و ماهی بعنوان اصلي ترين محصول واحد بسته بندي گوشت بوده و محصولات فرعي ناشي از ذبح گاو و گوسفند شامل محصولاتي نظير پوست ، زبان و مغز ، دل و جگر و قلوه و استخوان و ... مي باشد كه نحوه مصرف محصولات حاصل از كشتار را مي توان بين مصارف نهايي و واسطه اي تقسيم بندي نمود .

اهميت استراتژيکي كالا در دنياي امروز:

اهميت پروتئين حيواني در تغذيه انسان:

تهيه مواد غذايي از نظر كميت و كيفيت ، يكي از مسائل پيچيده و بحراني كشورهاي جهان سوم به شمار مي رود. در كشورهايي كه مردم تغذيه مناسبي ندارند ، غالباً از نظر قواي فكري و جسمي دچار عوارضي ميگردند كه هركدام از اين عوارض مي تواند به لحاظ اقتصادي،لطمات فراواني به جامعه وارد آورد. از اين رو توجه به سلامتي افراد جامعه ، از وظايف عمده دولت ها به شمار مي رود .

" سلامتي كامل بدون مواد غذايي كافي و متعادل امكانپذير نيست "

پروتئين ها در ميان مواد غذايي ، از اهميت ويژه اي برخوردار هستند . پروتئين از لغت يوناني به معناي برتر اقتباس شده است . اولين بار مولدر هلندي در سال 1837 ، پروتئين ها را كشف كرد . از آن هنگام تاكنون ، روزبه روز اهميت پروتئين ها درجيره غذايي انسان و دام افزوده مي شود . پروتئين ها از دو منبع نباتي و حيواني بدست مي آيند . هر يك از انواع پروتئين هاي نباتي و حيواني داراي خواص ويژه اي هستند كه از لحاظ ساختمان شيميايي و تناسب اسيدهاي آمينه و چگونگي تركيب با يكديگر فرق دارند . از اين رو غذايي متعادل از تركيب اين دو دسته پروتئين حاصل مي شود . پروتئين هاي حيواني به علت داشتن اسيد آمينه هاي ضروري و عوامل محرك رشد ، تأثير به سزايي در رشد و ترميم بافت ها و سلامتي افراد دارند . از اين رو به آنها پروتئين كامل نيز مي گويند . گفتني است پروتئين حيواني ، نقش مهم و ارزنده اي در تأمين سلامتي جوامع بشري ايفاء مي كند . مطالعات انجام شده در پاره اي از نقاط جهان نشان مي دهد كمبود پروتئين حيواني در جيره غذايي از نظر فكري و جسمي فرد را ضعيف و رنجور نموده و طول عمر ، قدرت كار و فعاليتش را كاهش مي دهد . برخي از مردم هندوستان به علت عقايد مذهبي ، از خوردن گوشت و لبنيات امتناع مي كنند و غذاي آنها را غالباً مواد گياهي تشكيل مي دهد . در صورتيكه در جيره ي غذايي مردم نقاط ديگري از همين كشور ، گوشت و فرآورده هاي حيواني به وفور يافت مي شود . مقايسه اين دو نشان داده است كه گروه دوم قد بلند تر ، ساختمان بدني قوي و از طول عمر بيشتري نسبت به گروه اول برخوردار هستند كه اين امر خود از تفاوت وضع تغذيه آنها ناشي مي شود .بطور كلي ثابت شده است در كشورهايي كه مصرف پروتئين بخصوص نوع حيواني آن در حد كافي است ، متوسط طول عمر بيشتر از حد متعارف است .

مقدار پروتئين مورد نياز براي تغذيه انسان

مقدار مصرف پروتئين در كشورهاي مختلف به شرايط جغرافيايي ، وضع اقتصادي ، عادات غذايي ، فرهنگ ، مذهب ، سنن و ... بستگي دارد . ولي بطور كلي هر انساني براي حفظ سلامتي خود احتياج به مصرف حداقل پروتئين تعيين شده دارد ، اما ميزان احتياج روزانه بدن افراد به پروتئين به سن ، جنس و وزن افراد بستگي دارد. معمولاً براي بزرگسالان كه مرحله رشد را پشت سر نهاده اند ، روزانه مصرف يك گرم پروتئين به ازاي هر كيلوگرم از وزن بدن ضروري است . بعنوان مثال يك شخص بالغ داراي وزن 70 كيلوگرم ، مي بايستي 70 گرم پروتئين در روز مصرف كند كه به نظر بيشتر دانشمندان ، حداقل 25 درصد آن بايد از منابع پروتئين حيواني تأمين شود . سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد ميزان مصرف پروتئين مورد نياز انسان را بطورمتوسط 70-60 گرم در روز توصيه كرده است . حال آنكه حد متوسط مصرف اين مواد در كشورهاي خاورميانه 2/12 گرم و در كشورهاي پيشرفته 47 گرم است . از اين رو ، در بيشتر كشورهاي دنيا از جمله ايران مصرف سرانه پروتئين افراد جامعه به مراتب كمتر از اين ميزان است . تحقيقات نشان مي دهد در بيشتر كشورهاي توسعه نيافته و پرجمعيت اين رقم به مقادير بحراني و نگران كننده نزديك شده است طرح توجیهی مناسب برای اخذ وام و ارائه به ارگان ها و سازمان های اقتصادی و برای اهداف کارآفرینی و اشتغالزایی

عناوین این طرح شامل :

مقدمه
معرفی محصول
نام و کد محصول(آیسیک )
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات
بررسی و ارائه استاندارد ( ملی یا بین المللی )
استاندارد و ویژگی های محصول
ویژگیهای شیمیایی و میکروبیولوژی
نحوه بسته بندی
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
قیمت محصول در ۵ سال گذشته
توضیح موارد مصرف و کاربرد
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
شرایط صادرات
وضعیت عرضه و تقاضا
شرحی بر وضعیت تولید کنندگان داخلی محصول
بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
بررسی اجمالی رقبا و دور نمای پوشش تقاضا در سالهای آتی
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
بررسی روند صادرات پارافین کلره و امکان توسعه آن
شرحی بر وضعیت گذشته صادرات محصولات
صادرات ، بررسی سوابق و عوامل اصلی مؤثر در آن
شرحی بر صادرات
محدودیتهای دولت جهت صادرات
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات
چگونگی انتقال تکنولوژی
مسائل زیست محیطی مرتبط با تکنولوژی منتخب
ضایعات تولیدی تکنولوژی منتخب
بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی
تعیین ظرفیت اقتصادی
محاسبه تعداد ماشین آلات مورد نیاز
انتخاب فروشنده یا سازنده ماشین آلات
سایر نیازمندیها
لیست تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات حمل و نقل درون و برون کارگاهی
تجهیزات اداری مورد نیاز طرح

مشخصات فنی مواد اولیه و میزان مصرف
میزان مواد اولیه ( اصلی ، کمکی و بسته بندی) مورد نیاز طرح
میزان مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات طرح
میزان مواد مصرفی کمکی و بسته بندی
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
چارت سازمانی دوران بهره برداری
بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و …
تأسیسات برق اضطراری
سیستم تصفیه آب
سیستم تصفیه فاضلاب
سوخت مصرفی ( گاز و گازوئیل )
سیستم هوای فشرده
سیستم بخار مصرفی
سیستم گرمایش
سیستم سرمایش
تجهیزات اطفاء حریق
وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید

مناسب برای
اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
100,000 ریال
تعداد:

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
طراحی صنعتی میرمعینی
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.