ریال
جمعه 10 فروردين 1403

سه شنبه, 17 اسفند 1395 12:25

چه اعتمادی به شرکتهای بیمه خصوصی است ؟ (قسمت اول )

رتبه این آیتم
به روز رسانی :سه شنبه, 17 اسفند 1395
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
چه اعتمادی به شرکتهای بیمه خصوصی است ؟ (قسمت اول )
اکثریت قریب به اتفاق ما برای یکبار هم که شده فعالیت بانکی داشته ایم و بسیاری از مردم حداقل دارای یک حساب بانکی هستند و اعتماد به بانکها در مردم نهادینه شده بدون اینکه دقیقاً بدانند در حقیقت اعتبار بانکها از کجا نشأت میگیرد.
بدنیست بدانید که برخی از بانکهای فعلی از جمله سپه ، ملی و صادرات از جمله بانکهایی هستند که در سالهای قبل از انقلاب شروع به فعالیت کردند. بانکهای دیگری نیز همچون رفاه کارگران،تجارت، ملت،کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن نیز بانکهایی هستند که از ادغام 37 بانک دولتی و خصوصیِ قبل از انقلاب ؛ و در سال 1359 شکل گرفتند.
همین خبر خود گویای واقعیت های زیادی است . اینکه در طی سالهای متمادی این بانکها همچنان به فعالیت مشغول هستند و تغییر حکومت نیز باعث اختلال در سرمایه مردم نشد.
اما دلیل این اعتبار چه بود ؟
در رأس نظام بانکی هر کشوری یک بانک مرکزی قراردارد که ضمن نظارت بر حسن فعالیت سیستم بانکی ، مسئولیت دارد تا با تنظیم قوانین و مقررات حافظ اموال مردم باشد. همین بانک (بانک مرکزی) نیز خود زیر نظر بانک جهانی است و فعالیت های آن توسط بانک جهانی رصد میشود.
تمام بانکها نزد بانک مرکزی وثیقه دارند بدین منظور که چنانچه به هر علتی بانکی ورشکسته شود ، بانک مرکزی از محل وثیقه آن بانک به جبران ضرر سرمایه گذاران بانک مذکور بپردازد. اتفاقی که چندی پیش برای موسسه ثامن الحجج افتاد و وثیقه آن طبق قانون به یک بانک دیگر (پارسیان) واگذار شد تا ضمن اینکه احتمال اختلاس به صفر کاهش یابد ؛ سرمایه مردم به آنها عودت داده شود.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ارزانی
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.