ریال
جمعه 31 فروردين 1403

سه شنبه, 23 بهمن 1397 10:09

اصول طراحی سیستم هوشمند در خانه هوشمند آلفا

رتبه این آیتم
استان :گيلان
شهر :رشت
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
باور ما این است سیستم هوشمندی که طراحی نموده ایم می تواند برای هر سلیقه ای کاربردی باشد،مهم نیست اگر کسی گوشی تلفن هوشمند داشته باشد یا نه، تنظیمات سیستم و تغییر مدیریت امکانات و قابلیت ها وابسته به اپلیکیشن نصب شده بر روی تبلت و موبایل نیست، بلکه از روی مانیتور خانه هوشمند کلیه تنطیمات آن انجام می گردد. علاوه بر این اهمیتی ندارد اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید، زیرا در طراحی این مانیتور تمام منوها و تنظیمات به زبان فارسی است .

ما بر این عقیده ایم که اشکالی ندارد اگر کاربری به هر دلیلی تمایلی به استفاده از کلیدهای لمسی ندارد و با کلید های سنتی بهتر و راحت تر ارتباط برقرار می کند، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. همینطور اگر کسی با کارت و تگ RFID راحت نیست و به این قبیل فناوری ها اعتماد ندارد، می تواند از همان کلیدهای عادی برای ورود به خانه هوشمند استفاده کند . قرار نیست هوشمند سازی ساختمان منجر به این شود که خانه شما عجیب و غریب گردد. به قول یکی از دوستان شوخ طبع که می گفت:"واژه ساختمان هوشمند آدم را یاد فیلم ها و سریال های علمی تخیلی می اندازد و انتظارداری ربات ها برایت آب پرتقال بگیرند و بعد از سِرو صبحانه با بازوهای مکانیکی شان ریشت را اصلاح کنند!"

چند مزیت سکونت درخانه هوشمند:

پیشنهاد ما ارائه خدماتی است که بواسطه آن از دست کنترل های اضافه خلاص شوید! اگر تا به امروز از دستگاه های سینمای خانگی استفاده کرده باشید، مطمئنا با ریموت کنترل های زیادی هنگام استفاده از آن مواجه بوده اید. این روزها برای کنترل هر وسیله ای از کولر و شومینه برقی گرفته تا لوستر های روشنایی خانه و درب پارکینگ منزلتان از ریموت استفاده می کنید. یکی از کوچک ترین اقداماتی که سیستم خانه هوشمند در خصوص این موضوع می تواند انجام دهد جمع آوری تمام ریموت ها و تجمیع آنها در یک پنل مرکزی است.
از دیگر امکانات مهم خانه هوشمند، استفاده از سیستم صوتی چند محوطه ای یا چند زون است؛ که در نقاط مختلف خانه شما نصب شده و این امکان را فراهم می آورد تا بلندگوهایی که در نقاط مختلف خانه قرار گرفته است را کنترل نموده و یا با استفاده از پنل مرکزی، هر کدام را به منبع صوتی جداگانه یا همه آنها را به یک منبع صوتی واحد اختصاص دهد.

آیا تکنولوژی“هوشمند سازی ساختمان” مختص ساختمان های جدید است ؟

باید عنوان کرد که اگرچه سیستم هوشمند سازی ساختمان اتفاق جدیدی است و امروزه به عنوان یک آپشن کاربردی درکلیه ی ساختمان های نوسازی که در مناطق خوب شهر ساخته می شوند اجرا
می گردد. اما در صورتی که شما ساکن یک ساختمان قدیمی، مثلا ساختمانی که ده سال از ساخت آن می گذرد، باشید نیز می توانید با ایجاد تغییرات جزیی خانه را به سیستم هوشمند مجهز نمایید. عملیات هوشمند سازی ساختمان در پروژه های قدیمی به دو روش اجرا می گردد:

شیوه های اجرای خانه هوشمند روش اول استفاده از راهکارهای مبتنی بر سیم کشی است. درسیستم هوشمند سازی ساختمان به روش با سیم، برای ایجاد ارتباط با برخی از تجهیزات خانه هوشمند مانند مانیتور لمسی و دستگاه کارتخوان و یا ماژول پرده برقی نیاز به سیم هایی داریم که بتوانند داده را منتقل کنند. از این جهت از سیم هایی نظیر CAT5 یا CAT6 و کابل های شبکه استفاده می شود.روش دیگر استفاده از سیستم های هوشمند وایرلس است که در آن احتیاج به هیچ گونه سیم کشی وجود ندارد و دیگر با بهره گیری از زیر ساخت ارتباطی کلیه تجهیزات خانه هوشمند. البته استفاده از این روش هوشمندسازی معایب خاص خود را نیز دارد، برای مثال قیمت نهایی دیوایس های وایرلس حدود سه برابر دیوایس های سیستم های هوشمند مبتنی بر سیم کشی است.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
خانه هوشمند
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.