ریال

چهارشنبه, 20 تیر 1403 12:14

نماشویی و انواع روش های آن kafsabibama مهم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
آدرس :سعادت آباد - چهارراه سرو - پلاک 38 - ساختمان سینا - واحد 6
تلفن :02122776837
ایمیل : info@kafsabibama.com
برای آن که یک پروژه نماشویی موفق داشته باشید و نمای ساختمان شما به درستی تمیز و بازسازی شود، لازم است نکات مهمی را درباره نماشویی انواع ساختمان بدانید. نماشویی، فرآیند هزینه بر و حساسی است و اگر به درستی انجام نشود، نه تنها آلودگی‌های سطح ساختمان شما را از بین نمی‌برد، حتی ممکن است به نمای آسیب هم بزند. به همین دلیل لازم است درباره نماشویی ساختمان، اطلاعات کافی داشته باشید و نکات مهم نماشویی ساختمان را رعایت فرمایید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، انتخاب یک نماشوی حرفه‌ای برای انجام فرآیند نماشویی می‌باشد. نماشو باید به قدری حرفه‌ای باشد که بتواند تعادل خود را روی طناب یا داربست حفظ کند و در حالت معلق، به درستی نمای ساختمان را بشوید. یک نماشوی آماتور، فقط هزینه‌های شما را زیاد می‌کند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که برای بهتر شدن فرآیند نماشویی، لازم است هر از گاهی محلول شستشوی نمای خانه را تغییر دهید و با شوینده دیگری نماشویی انجام شود. حتما این مورد را با پیمانکار خود در میان بگذارید. همچنین بهتر است پیش از شروع فرآیند شست و شو با مواد شوینده، سطح نما را خیس فرمایید. نماشو می‌تواند برای این کار از واترجت استفاده کند. حدالامکان نمای ساختمان را از مواد چرب، مانند انواع روغن‌های صنعتی دور نگه دارید.
زمان مناسب برای نماشویی ساختمان
مهم‌ترین سوالی که درباره نماشویی ساختمان وجود دارد، این است که بهترین زمان برای نماشویی ساختمان چه زمانی می‌باشد. برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که متریال نمای ساختمان شما چیست. چرا که مصالح مختلف، سرعت جذب آلودگی متفاوتی دارند و برخی در فواصل زمانی کمتر و برخی بیشتر نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. به همین دلیل لازم است در این بازه حتما با یک پیمانکار حرفه‌ای مشورت فرمایید. اما اگر ساختمان شما تازه‌ساز است و نمای خانه تازه تکمیل شده، به دلیل آلودگی‌هایی که در فرآیند ساختمان سازی، روی سطح نما می‌نشیند، لازم است یک‌بار نماشویی انجام شود. همچنین اگر در نزدیکی محل ساختمان شما، به تازگی ساختمان سازی انجام شده، گرد و خاک به وجود آمده از ساختمان سازی نمای ساختمان را آلوده‌تر از همیشه می‌کند و لازم است زودتر از همیشه، نماشویی شود. برای مراقبت از ساختمان، نه تعداد نماشویی ساختمان را زیاد کنید و نه شستن را به تعویق بیندازید.
روش‌های نماشویی ساختمان
همان طور که گفته شد، نمای ساختمان را به روش‌های مختلفی می‌توان شست. انتخاب این روش، براساس جنس نمای ساختمان، میزان آلودگی نما و ابعاد نما، به وسیله نماشو و کارفرما انجام می‌شود. در ادامه هر یک از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد تا هنگام انتخاب روش نماشویی خود دچار اشتباه نشوید.
نماشویی با ابر و تی
این روش، مرسوم‌ترین و عمومی‌ترین روش شستشوی نمای ساختمان می‌باشد. تقریبا در تمام نماهای با تمام متریال، می‌توانید از این روش استفاده فرمایید. این روش معمولا به صورت مرحله اولیه شستشو، در تمام فرآیندهای نماشویی کاربرد دارد و نحوه کار آن به این صورت است که مواد شوینده به وسیله ابر روی سطح کشیده می‌شود و به وسیله طی یا واترجت، شسته می‌شود. شوینده‌ها، کمترین آسیب را به نمای ساختمان وارد می‌کنند و به همین دلیل می‌توانید هر 3 تا 6 ماه، نمای ساختمان خود را با مواد شوینده بشویید. این روش همچنین هزینه کمتری نسبت به روش‌های دیگر نماشویی دارد.
نماشویی با واترجت
واترجت وسیله‌ایست که آب را با فشار بسیار بالا خارج می‌کند و با حالت کارواش گونه‌ای که دارد، برای تمیز کردن تمام نماها مناسب است. البته استفاده از واترجت در تمام مدل‌های نماشویی رایج است و فقط زمانی از واترجت به تنهایی استفاده می‌شود که نما آنچنان آلوده یا چرب نباشد. نماهای سنگی و سرامیکی، بهترین نما برای شستشو با واترجت می‌باشند.
نماشویی با سندبلاست
این روش فقط برای نماهای بسیار آلوده و چرب استفاده می‌شود. چرا که فرآیندی بسیار خاص دارد و اگر نماشو کاملا حرفه‌ای نباشد، ممکن است به نمای ساختمان شما آسیب بزند. در این روش، ماده‌ای به نام سیلیس را، با فشار بالای آب روی نما می‌پاشند که باعث می‌شود یک لایه نازک از سطح نما برداشته شود و تمام آلودگی‌ها از بین برود. این روش برای شستن نماهای سنگی، آجری و بتنی مرسوم‌تر است.
نماشویی با مواد نانو و دیسکیلیر
دیسکیلیر، ماده‌ای اسیدی است که وقتی روی سطح پاشیده می‌شود، سرسخت‌ترین لکه‌ها و آلودگی‌ها را نیز از بین می‌برد. این روش بیشتر برای ساختمان‌های نماسنگی انجام می‌شود و روی متریال‌های دیگر تاثیر چندانی ندارد. ابتدا مواد نانو و دیسکیلیر روی سطح ساختمان پاشیده می‌شود و سپس به وسیله واترجت، نما شسته می‌شود. برای استفاده از این روش نیز لازم است از نماشوی بسیار حرفه‌ای استفاده کنید تا نمای خانه شما آسیب نبیند.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.