ریال
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

دوشنبه, 28 اسفند 1402 13:51

ونیر کامپوزیت دندان دز سایت دکتر مهناز ارشد مهم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
آدرس : اتوبان مدرس شمال، خیابان دستگردی (ظفر)، پلاك 262، طبقه 4، واحد 10
تلفن :02126412877
ایمیل : info@drmarshad.com
غذا های سفت و سخت مانند هویج خام، یخ، آجیل و .. می تواند باعث ایجاد شکاف و یا شکستن ونیر کامپوزیت گردند. بنابراین از گاز زدن غذا های سفت به طور مستقیم پرهیز نمایید و سعی کنید آن ها را به شکل قطعات کوچک مصرف کنید. برخی از عادت های خود از جمله جویدن مداد و یا باز کردن در بطری با دندان را ترک کنید، زیرا سبب آسیب به کامپوزیت دندان می گردد.

تفاوت لمینیت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

تفاوت لمینیت سرامیکی و کامپوزیت ونیر
لمینیت سرامیکی نیز عملکردی مشابه کامپوزیت ونیر دارد. تفاوت در نوع ماده و نحوه ساخت آنهاست. درحالیکه کامپوزیت دندان هر فک در یک جلسه در مطب انجام می شود، لمینیت سرامیکی همراه با تراش کم و اسکن دیجیتال و ارسال آن به لابراتوار انجام می شود در دو جلسه و فاصله جلسات حدود سه هفته به طول می انجامد. کامپوزیت ونیر معمولا نیاز به تراش ندارد مگر آنکه دندان بیرون زده باشد.

کلیک کنید: بلیچینگ یا جرمگیری؟

اما در لمینیت سرامیکی دندان ها نیاز به تراش دارند که این تراش در حدود نیم میلی متر است و البته به موقعیت از لحاظ جلو و عقب بودن نیز بستگی دارد. در حالیکه ماندگاری کامپوزیت ونیر حدود پنج تا هفت سال است، این مشخصه برای لمینیت سرامیکی حدود پانزده الی بیست سال است. کامپوزیت ونیر همانند دندان رنگ می گیرد و البته قابل پالیش است. لمینیت سرامیکی رنگ نمی گیرد و دچار شکستگی نیز نمی شود. لمینیت سرامیکی محکم تر و ماندگارتر از کامپوزیت ونیر است. این استحکام شامل رنگ و استحکام مواد می شود. یکی از معایب لمینیت سرامیکی نسبت به کامپوزیت ونیر تراشیده شدن دندان است.

چه نوع مسواک و نخ دندانی مناسب کامپوزیت دندان است؟

چه نوع مسواکی مناسب کامپوزیت دندان است؟
توصیه می‌ شود که از مسواک نرم استفاده کنید تا به کامپوزیت ‌دندان های خود آسیب نرسانید. استفاده از مسواک زبر به مرور زمان به سطح ونیر کامپوزیت آسیب می ‌رساند و باعث خراشیدگی آن ها می ‌شود. و نتیجه ی آن تغییر رنگ، زرد و لکه‌ دار شدن کامپوزیت به دلیل جذب رنگ‌ دانه ‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌ ها و همچنین تجمع ذرات مواد غذایی، باکتری‌ ها و تشکیل جرم درون آن ها است.

مسواک‌ های مناسب کامپوزیت دندان در مارک ‌های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می ‌شوند. برای تهیه مناسب ‌ترین نوع و بهترین برند مسواک کامپوزیت ونیر، بهتر است با متخصص دندانپزشک خود در این باره مشورت کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.