ریال
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

چهارشنبه, 08 فروردين 1403 15:16

آشنایی با انواع فولاد آلیاژی شش پر در fooladpaytakht مهم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
آدرس :بازارآهن - شادآباد - پاساژ۱۱۰ - پلاک۹
تلفن :02166672140
ایمیل : info@fooladpaytakht.com
قابلیت ماشینکاری خوب
سختی پذیری بالا
مقاومت در برابر سایش
استحکام متوسط
چقرمگی خوب
قابلیت جوشکاری خوب
مشخصات عملیات حرارتی فولاد شش پر
آنیلینگ: 650 – 700 درجه سانتی گراد
سختی: 820 – 860 درجه سانتی گراد
تمپر: 550 – 660 درجه سانتی گراد
ملاحظات
فولاد CK45 در برابر خوردگی مقاوم نیست و باید در صورت استفاده در محیط های خورنده، محافظت شود.
این فولاد به دلیل آن که بهترین فولاد ضد سایش است، برای عملیات حرارتی مناسب می باشد.
شش پر VCN150
این نوع شش پر از فولاد آلیاژی VCN150 با شماره 7036/1 ساخته شده است. از ویژگی های این نوع شش پر می توان به استحکام بالا، مقاومت به سایش، قابلیت سخت کاری و قیمت مناسب اشاره کرد. شش پر VCN150 در ساخت قطعاتی مانند: چرخ دنده ها، بلبرینگ ها و… استفاده می شود.

شش پر VCN200
این نوع شش پر از فولاد آلیاژی VCN200 با شماره 7037/1 ساخته می گردد. از ویژگی های این نوع شش پر می توان به استحکام بسیار بالا، مقاومت به سایش و ضربه، قابلیت سخت کاری فولاد و قیمت مناسب اشاره نمود. از شش پر VCN200 در ساخت قطعاتی همچون: چرخ میله های راهنما و… استفاده می گردد.

انواع شش پر فولاد بر اساس روش تولید
شش پر اتومات
این نوع شش پر با استفاده از روش نورد سرد و بدون نیاز به ماشینکاری تولید می شود. شش پر اتومات از دقت و کیفیت بالایی برخوردار است و در ساخت قطعاتی که نیاز به دقت بالا دارند، مانند: چرخ دنده ها استفاده می گردد.

شش پر فابریک
این نوع شش پر با استفاده از روش نورد گرم و سپس ماشینکاری تولید می گردد. شش پر فابریک از قیمت مناسب تری نسبت به شش پر اتومات دارد و در ساخت قطعاتی که نیاز به دقت بالا ندارند مانند: تیرچه ها و ستون ها، استفاده می شود.

شش پرها، از آلیاژهای مختلف فولاد ساخته شده و با تنوع و ویژگی های منحصر به فرد خود، در طیف وسیعی از کاربردها، از ساخت ماشین های غول پیکر تا ظریف ترین ابزارها، نقش آفرینی می کنند.

وزن شش پر فولادی هم به عوامل مختلفی از جمله: قطر، طول، نوع فولاد و چگالی بستگی دارد و در نهایت برای تعیین قیمت شش پر فولاد، از فرمول خاصی برای به دست آوردن وزن استفاده می کنند. فولاد پایتخت، با سابقه ای درخشان در تولید فولاد باکیفیت، متنوع ترین محصولات فولادی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مزایای استفاده از شش پر فولاد
6 گوش سی کا 45(CK45)، یک مقطع فولادی با کاربردهای متنوع و مزایای فراوان است. این مزایا، شش پر فولاد را به یک انتخاب ایده آل برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل کرده است. برخی از مزایای استفاده از شش پر فولاد عبارتند از:

• استحکام و مقاومت بالا
شش پرها به دلیل ساختار شش ضلعی خود، از استحکام و مقاومت بالایی در برابر پیچش و خمش برخوردارند. این ویژگی، آنها را برای ساخت قطعاتی که تحت فشار و تنش های زیاد هستند، مانند شافت ها، محورها و پیچ ها، ایده آل می کند.

• قابلیت ماشینکاری
میلگرد شش پر به راحتی ماشینکاری می شوند و می توان آنها را به اشکال مختلف درآورد. این ویژگی، انعطاف پذیری بالایی در طراحی و ساخت قطعات مختلف به طراحان و مهندسان می دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.