ریال
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

شنبه, 25 فروردين 1403 12:08

تست افسردگی بک چیست در danakmoshaver مهم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
آدرس :گیشا، ابتدای کوچه۱۷، پلاک ۴ واحد۱
تلفن :02188237441
ایمیل : https://t.me/moshaver_danak
افسردگی یک اختلال روانی شایع است که به همراه علائم و نشانه هایی مثل خلق پایین و عدم علاقه به انجام برخی کارها ظاهر می شود و گاهی تا مدت های زیاد دامن گیر افراد می شود. محققین و روانسنج های بسیاری تلاش های زیادی برای تشخیص راحت تر این اختلال کرده اند و تا به حال موفق بوده اند. یکی از روش های تشخیص این اختلال استفاده از تست افسردگی بک است.

پرسشنامه افسردگی بک (BDI) از بین تست های روانشناسی افسردگی که برای سنجش این اختلال تهیه شده است از جمله مناسب ترین تست ها است. این آزمون دارای 21 ماده و سوال بوده که علائم جسمی، رفتاری و شناختی را اندازه گیری می کند. سوالات 4 گزینه ای بوده که به صورت 0 تا 3 نمره گذاری می شوند که درجات مختلفی از افسردگی را از خفیف تا شدید تعیین می کنند. آزمون بک مناسب افراد بالای 13 است.

این آزمون نسخه دوم دیگری به نام آزمون افسردگی بک ویرایش دوم (BDI-II) داشته که شکل بازنگری شده پرسشنامه افسردگی بک است. این فرم در مقایسه با فرم اولیه بیشتر با DSM-IV (راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی) همخوان است. علاوه بر این ویرایش دوم این تست که در ادامه سوالات آن را مشاهده می کنید تمام عناصر و علائم افسردگی را در بر می گیرد. این آزمون نمره 0 تا 63 دارد و مانند نسخه اول داراری 21 ماده 4 گزینه ای از 0 تا 3 است.

در تست افسردگی بک نسخه دوم 4 ماده از ویرایش قبلی حذف شده است و به جای آن ها ماده های دیگری اضافه شده اند، همچنین سوالات 16 و 18 به گونه ای هستند که به شدت افسردگی حساس تر باشد.

سوالات تست افسردگی بک
سوالات تست افسردگی بک ویرایش دوم (BDI-II) شامل 21 مورد است، جملات داخل هر سوال را با دقت خوانده و سپس یکی از آن ها را که بهتر از همه گویای احساس شما در طی دو هفته گذشته است انتخاب کنید. اگر بیش از یک جمله در سوال برای شما صدق می کند آن که بیشتری عدد را دارد انتخاب کنید. در هیچ یک از جملات بیشتر از یک جمله انتخاب نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.