ریال
شنبه 8 ارديبهشت 1403

شنبه, 08 ارديبهشت 1397 21:41

تعمیر تلویزیون ال جی

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی الجی در اینچ های میان رده ، در دو سایز اختصاصی الجی یعنی 42 و 47 تولید می شوند و در بخش مدل کد , عبارت با اینچ دستگاه شروع می شود و در پی آن تکنولوژی ساخت و سال تولید دستگاه قید می شود. مدل کد تلویزیون های ال جی از فرمول خاصی پیروی می کند که در تصویر زیر مشاهده می کنید و بر اساس ان می توانید بر اساس کدهای مدل دستگاه اطلاعات زیادی در مورد دستگاه بدست آورید:



در بخش تعمیرات تلویزیون از دو جهت می توان به مشکلات و خرابی تلویزیون در برندها پرداخت : یکی با در نظر اشکالات و ایرادهای مختلفی که در مدلهای مختلف محصولات یک برند ممکن است ایجاد شود و دیگری با توجه و تقسیم بندی مدل های مختلف یک برند و ایرادهایی که به صورت اپیدمی ممکن است در همه ورزن های یک برند که از نظر طراحی و ساختار قطعات بهم شبیه هستند ایجاد شود. در ادامه ابتدا به تقسیم بندی ایرادهای متداول در برند ال جی و سپس به ایرادهای اپیدمی در هر برند می پردازیم :



تعمیر تلویزیون ال جی
عیوب متداول


خاموش شدن تلویزیون و هنگ کردن و کار نکردن ریموت:

این ایراد بیشتر در تلویزیونهای الجی سری اسکارلت دیده می شود و بعلت ایراد در بخش مین برد تلویزیون است و بعلت ساختار خاص یرد و قطعات معیوب پیشرفت کرده و به تدریج قطعات بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد.



نویز افقی روی تصویر تلویزیون:

این ایراد در بسیاری از تلویزیونهای پلاسمای ال جی مانند سری 505 گزارش می شود که علت آن خرابی در بخش مین برد تلویزیون بوده و به مرور بر مقدار نویزها افزوده می شود. معمولا در این ایراد بعلت قیمت بالای مین برد، تعمیر تلویزیون الجی با تعمیر برد و نه تعویض انجام می شود.

روشن و خاموش شدن تلویزیون بعد از نمایش آرم ال جی :

ایرادی که در این بخش مورد نظر ماست صورت های ظاهری مختلفی ممکن است داشته باشد : روشن و خاموش شدن های متوالی بعد از ظاهر شدن لوگوی ال جی ، عدم نمایش تصویر بعد از نمایش لوگو در حالیکه دستگاه روشن است ، بهم ریختن تصویر بعد از چند دقیقه کار کردن علائمی هستند که همگی آنها بعلت خرابی در بخش مین برد تلویزیون ایجاد می شود و در مدل هایی مثل LW و LED بیشتر دیده می شود. یکی از دلایل اصلی این ایراد حرارت بالای قطعات مین برد و عدم کافی بودن المانهای خنک کننده می باشد که باعث می شود در قطعات اصلی حالتی ایجاد شود که به آن COLD SOLDERING گفته می شود. یکی از اقدامات غلطی که برخی از تعمیرکاران در تعمیر تلویزیون الجی بکار می برند حرارت دادن به قطعات است و هدف آنها شارژمجدد قطعات مورد نظر. این اقدام ممکن است در زمان کوتاه باعث رفع ایراد شود اما باعث می شود که پس از مدت کوتاهی مجددا ایراد برگردد با این تفاوت که بعلت حرارت بالا برد آسیب می بیند و امکان تعمیر صحیح از بین می رود.



تعمیر تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی تصویر ندارد و صدا دارد :

این جمله به یکی از گزارشهای دائمی مصرف کنندگان در توصیف ایراد تلویزیون خود در بخش مشاوره تعمیر تلویزیون ال جی تبدیل شده است و ایراد بک لایت به یکی از ایرادهای اپیدمی در تلویزیونهای ال جی و مخصوصا بعضی مدلها مانند LN و LB تبدیل شده است. وظیفه بخش بک لایت تلویزیون تولید نور زمینه برای دیده شدن تصویر تولید شده توسط پنل تلویزیون است. در واقع بک لایت از مجموعه ای از لامپ ها تشکیل شده است که خرابی یک یا تعدادی از انها باعث از کارافتادن این مجموعه می شود. تعویض لامپ های خراب بخش بک لایت و اصلاحیه برد پاور که باعث تعدیل ولتاژ کار بخش بک لایت برای جلوگیری از سوختن مجدد لامپ ها می شود مجموعه عملیاتی است که برای تعمیر تلویزیون الجی در بخش بک لایت باید انجام شود. اطلاعات بیشتر



تعمیر تلویزیون ال جی



فراموشی رمز تلویزیون ال جی:

بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است حتی برای کنجکاوی برای ورود به تلویزیون خود از رمز ورود استفاده کنند که فراموشی و پاک نشدن درخواست این رمز با ریست کردن تلویزیون و بازگشت به اطلاعات کارخانه ای آنها را دچار دردسر می کند. در بخش فراموشی رمز تلویزیون ال جی راههای رفع این درخواست رمز و راه حل آن را به تفضیل بیان می کنیم.



تعمیر تلویزیون ال جی
تفکیک مدل ها و ایرادهای اپیدمی در مدلهای مختلف LED و LCD


سری اسکارلت: معروفترین سری از تلویزیون های ال جی در بخش تلویزیون های ال سی دی این دسته از تلویزیون های ال جی است که با طراحی خاص خود و در پشت قرمز رنگ که در بیشتر مدل های این مجموعه استفاده شده است شناخته می شود. هنگ کردن تلویزیون پس از مدتی کار کردن ، خاموش شدن تلویزیون همراه با ایجاد صدا در بلندگوی دستگاه همراه با از کار افتادن ریموت کنترل تلویزیون که بعلت ایجاد خرابی در بخش مین برد تلویزیون است بیشترین ایرادی است که در این سری دیده می شود. تعمیر مین برد تلویزیون راه حل تعمیر این ایراد در تلویزیون اسکارلت ال جی است. قطع شدن بک لایت تلویزیون که نتیجه آن قطع شدن تصویر تلویزیون است دیگر ایراد متدال در این سری است که علت آن ایجاد ایراد در بخش پاور دستگاه است که معمولا بعلت ایجاد سوختگی فیزیکی با بوی سوختگی همراه است و در بیشتر موارد با تعمیر برد پاور تلویزیون قابل تعمیر است.

سری LED 4600 ، LED 5600 : ریبوت (reboot) شدن که در تعمیرات تلویزیون به معنای روشن شدن و خاموش شدن متوالی تلویزیون است یکی از ایرادهای اپیدمی در این سری است که معمولا تلویزیون پس از نمایش لوگوی ال جی مجددا خاموش و دوباره روشن می شود و پی در پی این روال ادامه پیدا می کند. علت این ایراد خرابی مین برد تلویزیون است که در صورت عدم دستکاری و انجام تعمیرات اشتباه مین برد این تلویزیون ها که کمیاب هم هست، قابل تعمیر است.

قطع شدن بک لایت تلویزیون : ایراد دیگری که در این سری زیاد دیده می شود مربوط به افزایش جریان مصرفی بخش بک لایت تلویزیون است و باعث فعال شدن مدار حفاظتی دستگاه شده و نور تلویزیون قطع می شود. بخش بک لایت این تلویزیون ها از چهار بخش تشکیل می شود که پس از عیب یابی می توان برای تعدیل هزینه تعمیر تلویزیون فقط بخش معیوب را تعویض کرد.

سری LW : این مجموعه از تلویزیون های ال جی بیشتر با ایراد مین برد تلویزیون و با نشانه های روشن نشدن تلویزیون و ماندن در حالت استندبای ، روشن شدن تلویزیون و ماندن روی لوگوی ال جی شناخته می شود که در مواردی در مراحل ابتدایی ظهور ایراد با بهم ریختگی تصویر همراه است. در صورت عدم دستکاری اشتباه قطعه معیوب یعنی مین برد که به علت همین ایراد جزء قطعات کمیاب هم شده است بطور اصولی و با هزینه منطقی قابل تعمیر است.

سری LN : معروفترین تلویزیون در بخش تعمیرات تلویزیون led است که عمدتا با ایراد در بخش بک لایت و قطع شدن تصویر که مشخصه اصلی این ایراد است شناخته می شود. سوختن تعدادی از لامپهای ال ای دی در بخش بک لایت این تلویزیون باعث قطع شدن تصویر و در واقع دیده نشدن تصویر می شود و همانطور که در بخش تعمیر تلویزیون ال جی سری ln مفصل به ان پرداخته ایم مراحل تعمیر آن شامل تعویض لامپ های خراب و نیمه خراب این مجموعه و تنظیمات ظریف و مهم آن و همچنین انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون برای جلوگیری از ایجاد مجدد ایراد است.

سری LB : این سری از تلویزیون های ال جی هم در تمامی ورژن ها دارای ایراد در بخش بک لایت است و به مانند سری LN باید پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون روی آن انجام شود. لامپ های ال ای دی بخش بک لایت این سری دارای ظرافت بیشتری نسبت به سری LN است و در هنگام تعمیر تلویزیون دقت بیشتری را برای انجام صحیح کار طلب می کند. در برخی از مدل های این مجموعه مانند سری LB69000 بطور ویژه از قطعات بسیار با کیفیت تری نسبت به سایر ورژن ها استفاده شده و در کنار آن پنل frameless دستگاه زیبایی آن را دوچندان کرده است.

تعمیر تلویزیون ال جی

سری LA : در این سری از تلویزیون های ال جی از قطعات بخش بک لایت سری LN استفاده شده که باعث می شود ایراد اپیمی مجموعه LN در این سری هم تکرا شود و طبیعتا شرایط تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی در سری هم به مانند سری LN شامل تعویض قطعات معیوب بخش بک لایت به همراه انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون است.

سری LM : در تمام ورژن های این سری مانند LM66100 ، LM76100 از بک لایت edge یکطرفه که در پایین دستگاه قرار گرفته استفاده شده است که در صورت خرابی بخش بک لایت که در این تلویزیون ها گاها ایجاد می شود باعث می شود برای انجام تعمیر تلویزیون نیاز به تعویض کلی این قطعه باشد. آبخوردگی پنل تلویزیون یکی دیگر ایرادهایی است که هر چند ایرادی است که توسز مصرف کننده ایجاد می شود اما بعلت تعدد آن در این مجموعه به آن اشاره می کنیم. اهمیت آبخوردگی پنل تلویزیون در این سری بیشتر به آن علت است که از برد t con در این تلویزیون استفاده نشده و قطعات این برد به مین برد تلویزیون منتقل شده که باعث می شود در اثر آبخوردگی این تلویزیون ها مین برد آسیب دیده و در بیشتر موارد نیاز به تعویض داشته باشد.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی
ال جی در بخش تولید تلویزیون های پلاسما محصولات متنوعی را به بازار مصرف ارائه کرده و تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی از بخش های مهم در شاخه تعمیر تلویزیون پلاسما بشمار می رود. همانطور که در بخش های پیشین هم توضیح داده شد ساختار و تکنولوزی تلویزیون های پلاسما با تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی متفاوت بوده و به موازات آن تعمیرات تلویزیون پلاسما هم اسلوب و پروسه کاملا متفاوتی نسبت به آنها دارد. ساختار ویژه پنل تلویزیون در این تلویزیون ها باعث می شود تا برای بایاس آن نیاز به بردهای پردازنده در محورهای افقی و عمودی باشد که با نام بردهای Y و X شناخته می شوند. توران مصرفی بالا و حرارت زیادی که در این دو برد تولید می شود که آنها از استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات دستگاه برخوردار و طبیعتا ضریب احتمال خرابی بیشتری هم دارا باشند.

در بیشتر تلویزیون های پلاسما خرابی دو برد X و Y که همراه با اتصال کوتاه قطعات و در واقع اتصال کوتاه ولتاژهای اصلی برد پاور همراه باشد و به همین دلیل است که در اکثر موارد خرابی این دو برد همراه با روشن نشدن تلویزیون پلاسما باشد. معمولا در این حالت پس از استندبای دستگاه و اعمال فرمان روشن شدن برد پاور شروع به کار می کند که همراه با ایجاد صدای تیک تیک رله های راه انداز برد است اما همانطور که گفتیم بعلت اتصال کوتاه ولتاژهای اصلی دوباره دستگاه خاموش شده و به حالت استندبای بر می گردد.

انجام تعمیرات این تلویزیون ها از طرف نمایندگی ها فقط با تعویض چشم بسته هر دو برد انجام می شود که معمولا هزینه بالایی داشته و مقرون بصرفه نیست اما در مجموعه رایان با ایجاد بخش تعمیرات تخصصی این بردها هر چند که انجام این بخش از تعمیر تلویزیون در منزل امکانپذیر نیست اما در صورت انجام می توان به مقدار زیادی در هزینه تعمیرات تلویزیون صرفه جوئی کرد.

یکی از نکات مهم در بخش تعمیر تلویزیون پلاسما عدم امکان تعمیر پنل این تلویزیون ها است که باعث می شود در صورت ایجاد هرگونه خرابی در این قطعه اصلی تنها راه تعمیر تلویزیون، تعویض کامل پنل باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
علی بختیاری
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.