ریال
شنبه 8 ارديبهشت 1403

سه شنبه, 25 دی 1397 11:29

تاثیر سیستم های امنیتی در خانه هوشمند چیست؟

رتبه این آیتم
استان :گيلان
شهر :رشت
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
یکی از مهم ترین رویکردهای خانه هوشمند، تحلیل و بررسی سیستم های امنیتی است. امروزه خانه هوشمند به عنوان یکی از بخش های مهم سیستم های مدیریت جامع ساختمان مورد توجه واقع شده است . این خانه ها به سبب برنامه ریزی های ویژه موجب افزایش آسایش و امنیت ساکنین می شوند. از مزایای خانه هوشمند می توان به بهینه سازی مصرف انرژی، صرفه جویی در زمان و هزینه نگهداری ساختمان و بهبود کیفیت زندگی برای افراد با نیاز های خاص مانند، معلولین و سالمندان اشاره کرد. در این مقاله تلاش بر این بوده است که کارایی سیستم های امنیتی در خانه هوشمند بررسی شود.

درخانه هوشمند بحث ایجاد امنیت به دو دسته تقسیم می شود: ۱٫ امنیت مجازی. ۲٫امنیت جانی افراد و ساختمان. که در ادامه هر کدام جداگانه مورد بررسی واقع شده و به بحث راجع به آنها پرداخته می شود. مزایا و معایب هر کدام و پیچیدگی و گستردگی آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. امنیت مجازی همان امنیت سیستم اینترنتی و شبکه این سازه هاست، که یکی از حساس ترین مباحث قابل بحث در آن، تامین امنیت اطلاعات آنها است. امنيت اطلاعات، مهمترين مبحث در دنيای تکنولوژيک امروزی است. در اين بحث چالشهای فراواني ذهن محققين را به خود مشغول کرده است . امنیت جانی افراد از طریق یک سری تجهیزات نظیر، ۱٫سیستم نشت گاز و اعلام حریق۲٫ سیستم اعلام سرقت ۳٫ سیستم کنترل ورود وخروج تامین می شود. که هر یک از این سیستم ها، مانع از بروز خطرات احتمالی مانند آتش سوزی، گاز گرفتگی و دزدی که احتمال پیش آمدن هر کدام وجود دارد، می شود. بنابراین خانه هوشمند با ارائه زیرساختی مناسب به تحلیل و بررسی سیستمهای امنیتی می پردازد. این راهکارها در نتیجه منجر به افزایش چشم گیر امنیت یک خانه ی هوشمند در مقایسه با یک خانه معمولی می گردد

۱٫ تحلیل و بررسی سیستم های امنیتی – سیستم کنترل ورود وخروج
به کمک این سیستم سطح دسترسی افرادی که در خانه هوشمند رفت و آمد می کنند ، خصوصی سازی شده و براحتی قابل تنظیم است.

دستگاه های کنترل تردد به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱ – دستگاه های متکی به خود که به صورت (stand alone) و بدون ارتباط با کامپیوتر فعالیت می کنند.

۲ – دستگاه هایی که بوسیله ی سیستم هوشمند قابلیت برنامه ریزی دارند.

که در سیستم های (stand alone) تمام تنظیمات و عملیات از قبیل تعریف کارت، حذف کارت و … از روی خود دستگاه انجام می پذیرد. ولی در نوع دوم این تنظیمات، علاوه بر اینکه می توان از طریق دستگاه تنظیمات ورود و خروج را انجام داد، بوسیله ی نرم افزار خانه هوشمند نیز، قابل اجرا هستند. بنابراین می توان با استفاده از اپلیکیشن خانه هوشمند،این عملیات را مدیریت کرد.

در این سیستم هر فرد میتواند یک کارت شناسایی داشته باشد و بدون نیاز به کلید، ورود و خروج را انجام دهد. یا اینکه می توان از دستگاه های دربازکن کارتی استفاده نمود. درصورتی که دستگاه های کارتخوان اثرانگشتی، نیازی به صدور کارت شناسایی ندارند و از لحاظ بحث امنیتی، عملکرد قوی تری دارند.

۲٫ تحلیل و بررسی سیستم های امنیتی – سیستم اعلام حریق درخانه هوشمند
به واسطه ی نصب سیستم نشت گاز و سنسورهای تشخیص دود و حرارت در خانه هوشمند ، هر گونه احتمال بروز حریق از بین رفته و سیستم هوشمند بلافاصله پس از تشخیص احتمال بروز حریق توسط سنسورها،با استفاده از شیر برقی خانه هوشمند اقدام به قطع گاز،خانه می نماید. البته یکی از دیگر امکانات این سیستم امنیتی استفاده از سیستم تلفن کننده است که به واسطه ی آن،با شماره تلفن هایی که در حافظه ی سیستم ذخیره شده است، تماس گرفته می شود.

۳٫ تحلیل و بررسی سیستم های امنیتی – سیستم اعلام سرقت در خانه هوشمند
رادارها و سنسورهای حرکتی که در خانه هوشمند نصب می شوند، علاوه بر اینکه در زمینه ی روشنایی هوشمند کاربرد دارند ، در صورتی که بخواهید از خانه هوشمند خود خارج شوید با فعال کردن، سناریوی اعلام سرقت می توانند نقش پشتیبانی و حفاظت کنندگی را ایفا نمایند. بنابراین می توانیم به راحتی درخانه هوشمند خود سیستم ضد سرقت داشته باشیم و برای هر قسمتی که لازم می دانیم این قابلیت را فعال کنیم. فقط کافیست برای این کار تنظیمات مربوط به دزدگیر را انجام دهیم و بدین ترتیب از ورود افراد غیر مجاز یا همان سارقین به منزل جلوگیری نموده و با تعریف عکس العمل های مناسب و تعیین شده ای برای سیستم اعلام سرقت، مانند فلاشر شدن چراغ های منزل و برقرای تماس تلفنی با شماره های تعریف شده ای که درحافظه ی سیستم موجود است.

برای مشاهده قیمت و کسب اطلاعات بیشتر به سایت خانه هوشمند الفا مراجعه کنید

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
خانه هوشمند
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.