ریال
يكشنبه 30 ارديبهشت 1403

یکشنبه, 25 خرداد 1393 03:01

اکسید روی ZnO

رتبه این آیتم
به روز رسانی :دوشنبه, 26 خرداد 1393
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال



کیمیا  پارس  شایانکار   09121083929


اکسید روی ZnO


 


اکسید روی ماده ای است به رنگ سفید که بلور آن بصورت شش وجهی و وزن مخصوص آن 606/5 است و در 1800 درجه سانتیگراد شروع به تصعید می کند ولی نقطه جوش آن 1975 درجه سانتیگراد گزارش شده است. اکسید روی خالص در اثر گرما برنگ زردرنگ درمی آید ولی پس از سردشدن دوباره سفید می شود.


اول اینكه نیمه رسانایی با شكاف باند 3.37ev و میزان انرژی برانگیختگی 0.6میلی الکترون ولت می‌باشد و همچنین نشر نزدیك به ماوراء بنفش دارد. دوم پیزوالكتریك است كه در حسگرها و كاهنده‌ها بسیار كاربرد دارد. و در نهایت اكسید روی زیست‌سازگار و ایمن می‌باشد و می‌تواند در كاربردهای پزشكی به‌راحتی و بدون روكش به كار رود. با این خصوصیات ویژه اكسید روی می‌تواند زمینه‌های تحقیقاتی گوناگونی را در آینده ایجاد كند.


مصارف صنعتی اکسید روی :


این ترکیب در ساخت مواد فراوانی در صنعت مانند پلاستیک، سرامیک، شیشه، سیمان، لاستیک (تایر اتومبیل)، نرم کننده، رنگها، مومها، چسب، غذاها، باتری و... استفاده می‌شود.پودر اکسید زینک کاربرد‌های فراوانی دارد.کاربرد‌های اصلی آن به صورت خلاصه ارائه می‌شود.بیشتر کاربرد‌ها از واکنش اکسید روی به عنوان ماده تشکیل دهنده سایر اجزای روی استفاده می‌کنند. کاربرد آن در علم مواد شامل ضریب شکست بالا, رسانایی حرارتی بالا, آنتی بیوتیک و مواد محافظ اشعه UV می‌باشد. به طریق مشابه به موادی مثل پلاستیک, سرامیک, شیشه, چوب, سیمان, رنگ, گریس, پماد, چسب, مهر, رنگ دانه, باتری, مدار به کار رفته در اطفاع حریق و بسیاری موارد دیگراستفاده می‌شود.


 


مصارف دارویی اکسید روی :


در پزشکی و بهداشت این ترکیب با نام زینک اکساید در پودر بچه، پمادهای پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضدشوره و... استفاده می‌شود. پماد زینک اکساید در درمان ضایعات پوستی مستعد عفونت مانند سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزادان، خراشیدگی و گزش حشرات. ضد التهاب خفیف پوستی و همچنین در ترکیب کالامین به عنوان ضد خارش کاربرد دارد.


اکسید روی دارای خواص مرطوب کننده، آنتی بیوتیکی و دئودورانت است. به دلیل آثار ضد سبوم و منعکس کننده اشعه UV در ترکیب کرمهای ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود.


 


لطفاً جهت اخذ اطلاعات بیشتر به سایت www.Shayankar.ir مراجعه فرمائید


کیمیا پارس شایانکار


09121083929


88998130(021)


www.shayankar.ir


 


 


 


به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
کیمیا پارس شایانکار
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.