ریال
شنبه 15 ارديبهشت 1403

یکشنبه, 03 بهمن 1395 14:31

عمارت مظفرالدین شاه قاجار واقع در دارآباد تهران

رتبه این آیتم
به روز رسانی :یکشنبه, 03 بهمن 1395
شهر :مشهد
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
پروژه حاضر در مورد بازسازی عمارت مظفرالدین شاه قاجار است که این عمارت در منطقه ای بنام اوشان شمال شهر تهران واقع میباشد.معماری این عمارت زیبا و خاص است. پنجمین پادشاه قاجاریه مظفرالدین شاه بود وی بعد از 40 سال ولیعهدی و کشته شدن ناصرالدین شاه پادشاه ایران شد او زاده سوم فروردین 1232میباشد. و در 53 سالگی از دنیا رفت.
• تاریخچه بنا :
• منطقه ای که امروز اوشان نامیده میشود از جمله خوش آب و هوا ترین نقاط شمال تهران است و به همین علت در گذشته همواره مورد توجه سلاطین قاجار قرار گرفته است . در این منطقه باغات وسیع و سرسبزی موجود است که در گذشته تفرجگاه سلاطین و درباریان قاجاری بوده است آنگونه که در کتاب جغرافیایی شمیران آمده :
• این قصر در سال 1321 قمری ساخته شد . آنگونه که ملاحظه گردید عمارت مظفری در اصل جهت اقامت موقتی مظفرالدین شاه قاجار در فصولی از سال بنا گردید ولی بعدا و در زمان پهلوی اول با توجه به اینکه مظاهر فرهنگی قاجار توسط رضا شاه تا اندازه زیادی مورد تهدید قرار گرفت . این بنا نیز در ابتدا مورد بی توجهی واقع گشت ولی به علت آنکه در منطقه ای خوش آب و هوا واقع گردید که تا به حال نیز کار آن استمرار یافته است . اما مدرک مستندی که سال ساخت و بانی آن را به خوبی معرفی می نماید در بنا وجود دارد که ما را از توضیح بیشتر بی نیاز می نماید و آن کتیبه ای است سنگی از جنس مرمرکه در داخل بنا موجود است و عینا نوشته های آن به قرار زیر است :
(( هو العلی الاعلی )) بسم ا... الرحمن الرحیم ، در سنه 1319 اودئیل باغ شاه آباد بتوسط میرزا علی اصغر خان امین السلطان خریداری شد و دربارسی ئیل سنه 1320 توسط میرزا محمود خان حکیم الملک وزیر دربار بنای عمارات . عمل خانه زاد حسین مجار .

لینک دانلود:
https://goo.gl/t5edSY
670,000 ریال
تعداد:

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
سید علی
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.