ریال
جمعه 10 فروردين 1403

شنبه, 01 مهر 1396 11:10

درمان رماتیسم با بره موم زنبور عسل

رتبه این آیتم
به روز رسانی :شنبه, 01 مهر 1396
استان :اصفهان
شهر :اصفهان
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
بره موم چیست؟
زنبور عسل علاوه بر نوشیدن شهد گل های مختلف، صمغ و رزین درختان را نیز جمع آوری می کند. این حشره خارق العاده صمغ جمع آوری شده را در پاهای عقبی خود که دارای حفره ای به نام سبد گرده است، جای داده و به سمت کندو حمل می کند. پس از ورود به کندو به کمک دیگر زنبور ها این صمغ از پای زنبور تخلیه می شود. صمغ های جمع آوری شده در اثر مخلوط شدن با موم و عسل و همچنین آنزیم های خاصی که زنبور عسل تولید می کند، به ماده ای شگفت انگیز تبدیل می شود که بره موم یا Propolis نام دارد. واژه Propolis برگرفته از دو واژه یونانی است که به معنای محافظ شهر یا کندو است. از بره موم در کندو برای پوشاندن شکاف های به وجود آمده استفاده می شود. همچنین عملیات استریل کردن کندو با کمک این ماده حیاتی صورت می پذیرد. در واقع همه راه های نفوذ به کندو به وسیله بره موم پوشانده شده و در صورتی که یک شی یا موجود زنده از راهی وارد کندو شود، پس از کشته شدن به وسیله بره موم مومیایی شده و از کندو به بیرون انداخته می شود.
ویژگی های خاص بره موم
بره موم یک ضد عفونی کننده بسیار قوی و موثر است. همچنین ویژگی های ضد التهابی این ماده اعجاب آور باعث شده تا در درمان انواع بیماری های خاص مثل التهاب روده بزرگ ( کولیت ) ، رماتیسم و ... تاثیر گذار باشد. همین خاصیت ضد التهابی بره موم باعث بهبود بیماران مبتلا به آسم و برونشیت نیز می شود. از دیگر خواص بره موم می توان به آنتی اکسیدان بودنآن اشاره کردکه تاثیر زیادی بر روی انواع بیماری ها داشته است.
تاثیر بره بوم بر رماتیسم
رماتیسم نوعی بیماری مزمن مفصلی است. این بیماری منجر به التهاب، تورم و درد در مفاصل شده و در برخی موارد در دراز مدت باعث تخریب مفاصل می شود. روماتیسم به عنوان یک بیماری خود ایمن شناخته شده و عموما افراد در سن 40 تا 60 سالگی به این بیماری مبتلا شده اند. هر چند جوانان بسیار زیادی نیز هستند که از این بیماری رنج می برند. متاسفانه روماتیسم در علم پزشکی هیچ درمان قطعی نداشته و داروهای تجویز شده به منظور کاهش اثرات آن مصرف می شوند. این دارو ها عموما گلبول های سفید بدن فرد مبتلا را ضعیف کرده تا به نقاط مختلف بدن حمله نکنند. این نوع داروها عوارض جانبی فراوانی دارند.
درست است که در علم پزشکی نوین درمان قطعی برای رماتیسم وجود ندارد، اما در طب طبیعی می توان درمان مناسبی برای التهاب مفاصل پیدا نمود. بره موم به خاطر خواص ضد التهابی ای که دارد می تواند گزینه ای مناسب برای بهبود و حتی درمان رماتیسم باشد. به نظر می رسد وجود ماده CAPE ( استر فنیل اتیل اسید کافئیک ) باعث ایجاد خواص ضد التهابی در بره موم شده باشد. بره موم با استفاده از روش های مختلف مصرف، باعث درمان آرتریت یا همان رماتیسم خواهد شد.
ناگفته نماند درمان های طبیعی به زمان بیشتری نیاز دارند، اما در عوض اثرات جانبی داروهای شیمیایی را نیز در پی نخواهند داشت. بیماران مبتلا به رماتیسم با بهره گیری از بره موم در دوره ی درمان منظم و متناوب، بدون هیچ گونه عوارض جانبی شاهد درمان بیماری خود خواهند بود.
انواع محصولات بره موم
بره موم به صورت خالص قابل مصرف نیست. این ماده شگفت انگیز قابلیت هضم در معده انسان را نداشته و قبل از مصرف باید عملیات فراوری بر روی آن صورت بگیرد.
شرکت شهدینه گلهابا استفاده از تکنولوژی های مدرن و به روز دنیا توانسته است این محصول را پس از فرآوری به صورت پودر درآورده و به صورت کپسول بره موم بسته بندی نماید. کپسول بره موم تمامی خواص بره موم فراوری شده را داشته و هیچ کدام از آن ها را از دست نداده است.
همچنین این شرکت محصولی با عنوان عسل بره موم نیز عرضه کرده که این محصول حاصل مخلوط عسل طبیعی با بره موم فراوری شده می باشد.
میزان مصرف
- کپسول بره موم : روزانه نیم ساعت قبل از نهار و شام با یک لیوان آب عسل طبیعی میل شود
- عسل بره موم: روزانه یک الی دو قاشق غذا خوری

توصیه ها
بهتر است بره موم را با معده خالی میل کنید و خوردن آن را به شب و به عنوان آخرین خوراکی قبل از خواب موکول ننمایید.
همچنین بهتر است پس از یک دوره درمان 6 تا 8 هفته ای یک هفته به بدن خود استراحت بدهید.
بره موم هیچ عوارض جانبی نداشته و می توان آن را با خیال راحت میل کرد اما در مصرف ان زیاده روی نکنید

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
مصطفی فاضل
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.