ریال
جمعه 10 فروردين 1403

دوشنبه, 11 بهمن 1395 11:41

رادیاتور قرنیزی گرماسان عصر

رتبه این آیتم
رتبه 1 در 3 رای از 1 تا 5
استان :مازندران
شهر :ساری
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع انرژي، مصرف بهینه انرژي امري اجتناب ناپذیر می باشد.در این راستا با توجه به رشد علمی تولید محصولات تأسیساتی، بوجود آوردن تفکري جدید در دانش مهندسی امري ضروري به نظر می رسد و نقش سیستم هاي گرمایشی بهینه ساختمان ها و مجتمع هاي مسکونی در کنترل و بهینه سازي مصرف انرژي مهم و قابل تامل می باشد. پیشرفت روز افزون علم و تكنیك و توجه هر چه بیشتر به آسایش و رفاه زندگی به همراه گسترش احداث واحدها و مجتمع های مسكونی، تجاری واداری، ابداع و ساخت تاسیسات متنوع مهندسی (نظیر سیستمهای تهویه مطبوع و حرارت مركزی )را به دنبال داشته كه به كارگیری آنها ضمن بر آوردن اهداف اولیه و اساسی كنترل شرایط حرارتی و برودتی،پی آمدهای مطبوعی نظیر بهینه سازی استفاده از منابع انرژی، كاهش آلودگی های زیست محیطی ،اجتناب از خطرات مالی و جانی را به دنبال داشته است.



به‌کارگیری سیستم‌های حرارتی آبی به منظور گرمایش محیط داخلی ساختمان به امری کاملاً متداول تبدیل شده است. در چنین سیستم‌هایی، آبگرم نقش سیال عامل را ایفا می‌کند به طوری که آب پس از گرم شدن در یک منبع حرارتی مانند پکیج به محیط ساختمان وارد می‌شود و با از دست دادن حرارت خود دمای داخل ساختمان را بالا می‌برد و پس از آن با بازگشت به منبع انرژی مجدداً این چرخه تکرار می‌شود. تكنولوژي به‌کاررفته در رادياتورهاي قرنيزي نيز همانند رادياتورهاي پره‌اي چيزي جز اين نيست و از سيستم حرارتي آبي بهره مي‌برد. در این سیستم به جای قرنیز ساختمان، از آن به عنوان رادیاتور قرنیزی برای گرمایش استفاده می‌شود.
راياتورهاي قرنيزي سيستم گرمايشي نسبتاً جديدي است كه وارد منازل ايرانيان شده است. گرمایش قرنیزی، سیستمی است که سادگی و قابلیت سریع تغییرات دما مانند رادیاتورهای دیواری را همراه با پخش یکنواخت گرمای محیط مانند سیستم گرمایش از کف ، در یک سیستم فراهم آورده و معایب هر دو سیستم را نیز رفع نموده است.
همچنین با حذف رادیاتورهای دیواری امکان ایجاد تنوع بیشتر در چیدمان وسایل، نصب آسانتر پرده ها و استفاده از بخش های مختلف اتاق به نحو مطلوب فراهم می گردد
قرنیز چیست؟

قرنیز نواری از سنگ،چوب یا پلاستیک و یا بتن و سیمان بوده که درپایین دیوار و در امتداد آن نصب میشود. قرنیز عموما نسبت به دیوار برجسته تر بوده و مهمترین وظیفه آن محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه و جلوگیری از نفوذ مستفیم رطوبت و آب از کف به دیوار می باشد.

شرکت نقش جهان از این طراحی در راستای هدف گرمایشی محیط استفاده کرده به گونه ای که هم به عنوان عنصری تزیینی و هم به عنوان تاسیسات گرمایشی در ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول شامل چند قسمت است: رادیاتور،اتصالات، بست و روکش که از جنس آلومینیوم در طرح های متنوع برای هماهنگی با محیط طراحی شده است.




درباره رادیاتور قرنیزی:

رادیاتور قرنیزی در سال ۲۰۰۸ در کشور انگلستان توسط شرکت thermaskirt طراحی و تولید شد و در مدت زمان کوتاهی این محصول مورد استقبال گسترده ای قرار گرفت.ایده اولیه این سیستم گرمایشی از
aluminum baseboard heating گرفته شده است که پس از طراحی اولیه رادیاتور و اتصالات و تست های انجام گرفته ، ایده ، تبدیل به محصول تولیدی شد.
ضروری است بدانیم که چرا رادیاتور قرنیزی طراحی شد که مختصر به آن می پردازیم.
استفاده از گرمایش های رایج شامل رادیاتور های پره ای و پنلی و گرمایش از کف و… منجر به استخراج نتایجی شد که با نام نمودار سیستم گرمایش این سیستم ها در قیاس با سیستم گرمایش ایده آل شد.

در این میان سیستم گرمایش از کف به سیستم گرمایش ایده آل نزدیک بود لذا الگوبرداری از مزیت های سیستم گرمایش از کف از یکسو و مزیت های رادیاتور های پره ای و پنلی از سوی دیگر سیستم گرمایش از قرنیز را طراحی و تولید نمود.
اما آیا گرمایش قرنیزی که با نام رادیاتور های قرنیزی در دنیا شناخته می شوند به هر سبک و سیاقی میتواند جوابگوی تامین گرمایش فضا باشد؟
اشاره ای کوتاه به ساختار اصلی رادیاتور قرنیزی طراحی شده توسط شرکت thermaskirt انگلستان:
رادیاتور های قرنیزی تولید شده توسط آن شرکت از نظر ظاهر تشکیل شده از دو لوله رفت و برگشت با سطح مقطع بیضی که بر روی یک سطح پیلت اکسترود شده است اما چرا دو لوله رفت و برگشت دارای سطح مقطع دایره ، مربع و …. نمی باشد؟
یکی از دلایلی که سطح مقطع لوله ها بیضی شکل می باشد این است که : میزان تماس سطح پیلت با مقطع لوله جهت انتقال حرارت به مراتب بیشتر از سایر مقاطع (دایره و مربع و …) می باشد.
از طرفی دیگر سطح مقطح بیضی شکل لوله ها باعث می شود جریان آب در حال رفت و برگشت دائما حرارت را به سطح پیلت انتقال داده لذا انتقال حرارت بیشتر و همچنین میزان رسوب گذاری بسیار پایین می آید.
اما چرا لوله های رفت و برگشت رادیاتور قرنیزی که با سطح مقطع بیضی روی پیلت اکسترود شده است جدا از پیلت نیستند؟
از نظر انتقال حرارت دو جسم جامد جدا ازهم چنانچه به هم چسبیده شوند باز هم مقاومت هوای میان دو جسم جدا از هم مانع انتقال حرارت مناسب می شود.
لذا این آزمون و خطاها در نهایت روند طراحی و تولید را به طراحی رادیاتور قرنیزی شرکت thermaskirt سوق نمود .
اما آیا رادیاتور قرنیزی تولیدی توسط آن شرکت توانسته است جوابگوی تامین گرمایش مناطق مختلف آب و هوایی کشورمان ایران در قیا س با کشور انگلستان باشد؟ خیر زیرا طراحی انجام شده انواع رادیاتورهای قرنیزی تولیدی آن شرکت متناسب با آب و هوای مرطوب آن کشور می باشد که مشابه با آب و هوای مناطق شمالی کشورمان می باشد اما این سیستم در مناطقی غیر از شمال کشور قادر به تامین گرمایش مطلوب نمی باشد.لذا شرکت بر آن شد تا با مطالعه دقیق این سیستم برای اولین بار اصلاح ساختار رادیاتور قرنیزی ؛این محصول را متناسب با اقلیم های مختلف آب و هوایی ایران تولید وعرضه نماید.
با مطالعه نحوه انتقال حرارت رادیاتور قرنیزی تولیدی شرکت انگلیسی که عمدتا به صورت تابشی بوده و نیز با توجه به رطوبت موجود در انجا متوجه می شویم که تنها متناسب با شرایط آب وهوای انگلستان می باشد.
لذا با تغییر ساختار انتقال حرارت رادیاتور قرنیزی برای اولین بار موفق به طراحی و تولید رادیاتور قرنیزی به صورت انتقال حرارت تابشی و همرفتی(جابجایی) شد.که تاثیر بسیار زیادی در روند گرمایش فضاهایی که با اقلیمی که دارای کمبود رطوبت می باشند داشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
سید جواد
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.