ریال
يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

چهارشنبه, 22 شهریور 1396 05:27

مرکز توانمندسازی ذهن و جسم

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
برنامه Brain train یا bt جدیدترین برنامه توانمندسازی مغز کودکان و بزرگسالان است که در ۵ سال اخیر در بعضی کشورهای آمریکایی، آسیایی و بیشتر کشورهای اروپایی شروع شده است. این برنامه با استفاده از نرم افزارهای خاص( برنامه های استاندارد شده توسط برترین دانشگاه ها و موسسات پژوهشی آمریکا و اروپا) در ابتدا کودک را مورد ارزیابی کلی و کامل قرار می دهد و با توجه به نمرات بدست آمده از تست و ارزیابی کودک بازی ها و برنامه هایی را پیشنهاد می کند که بیشترین کمک را به بهبود وضعیت و باهوش تر شدن کودک می کند.
این نرم افزار بطور تخصصی بر روی مهارتهای توجه و تمرکز، انواع حافظه، سرعت پردازش اطلاعات و سرعت عملکرد، مهارتهای جهت یابی و مسیر یابی، توانایی بهتر دیدن و شنیدن، تعادل و کنترل حرکتی اثر می گذارد.
در سایت www.brainhq.com مقالات متعددی وجود دارد که در نشریات و مجلات معتبر دانشگاه های آمریکا و اروپا چاپ شده و تاثیر این نرم افزار را بر روی حوزه های ذکر شده نشان می دهد که این مسئله نشان دهنده تاثیر چشم گیر این روش بر روی رشد و توانمند سازی ذهن و مغز است.

تاثیر این برنامه بر حوزه انواع حافظه؛
در مطالعه ای تحت عنوان IMPACT(improvements in memory with plasticity- based adaptive cognitive training) انجام شده و تاثیر این برنامه بر روی کودکان و بزرگسالان و حتی بیماران آلزایمری، سکته ای، سرطانی، مشکلات قلبی و غیره را نشان می دهد.

در بخش تاثیر برنامه بر روی خلق و کنترل خود نیز بیان شده که مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی تا ۳۸% بعد از استفاده از این برنامه پس از ۱ الی ۲ سال کاهش می یابد.

در بخش تاثیر برنامه بر روی شناخت روزمره Everyday cognition نشان داده شده است که کودکان و بزرگسالان بعد از استفاده از این برنامه خیلی بهتر مدیریت پول، زمان و مکان را انجام می دهند و خیلی باهوش تر و نکته سنج تر در محیط فعالیت می کنند.

تاثیر برنامه BT بر روی دیدن و شنیدن؛
انسانها بوسیله چشم هایشان محیط اطراف را می بینند و با گوش هایشان می شنوند اما همه فرایند دیدن و شنیدن این نیست چون بیشتر بحث دیدن و شنیدن بحث پردازش اطلاعات دریافت شده از چشم و گوش در مغز است. افرادی که از برنامه BT بهرمند می شوند سرعت پردازش اطلاعات در مغزشان بالا می رود و این امر باعث می شود در مکانهای شلوغ و سخت بهتر ببینند و بهتر بشنوند.

تاثیر برنامه BT بر روی ساختار مغز؛
مطالعات انجام شده با استفاده از EEG و FMRI تغییرات شایان و قابل مشاهده ای را در ماده سفید قسمت های مختلف مغز مخصوصاً در قسمت پشت سر و گیجگاهی که نقش مهمی در حل مسئله و یافتن راه حل مشکلات و استدلال دارند و همچنین مناطق مربوط به انواع توجه دیداری و شنیداری و تمرکز و حافظه.

تاثیر BT بر روی تعادل و کنترل حرکتی؛
به دلیل تاثیر برنامه بر روی سرعت عکس العمل کودک در میلی ثانیه و میلی متر باعث تغییرات مناسب در حالات بدنی و حرکات بدنی کودکان و بهبود تعادل و ایجاد حرکات پخته تر و با ظرافت بیشتر می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.