ریال
جمعه 31 فروردين 1403

دوشنبه, 17 اسفند 1394 12:53

تلفن تحت شبکه

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود

 


تلفن تحت شبکه، تلفنی مجهز به تکنولوژی IP و پروتکل های انتقال داده در بستر شبکه های کامپیوتری است. این نوع تلفن ها در ارتباط با یک سیستم IP Telephony یا سرویس VoIP به کار می‌رود. تلفن تحت شبکه از لحاظ اندازه تا حدودی مشابه تلفن‌های سنتی است؛ اما تنها تفاوت آن با تلفن‌های سنتی، استفاده از فن آوری IP و نحوه عملکرد آن است. با توجه به این موضوع IP Phone جهت اتصال به سیستم، به شبکه کامپیوتری متصل می شود و در شبکه کامپیوتری مانند یک دستگاه کامپیوتری با آن رفتار می شود و این در حالی ست که تلفن های سنتی توسط یک زوج سیم به شبکه تلفنی متصل می شدند. لذا این نوع تلفن ذاتا با انواع سنتی متفاوت است.


نام های متفاوتی برای این نوع تجهیزات از سوی کاربران به کار می رود. IP Phone، تلفن تحت شبکه، تلفن VoIP و ... همه از نام هایی هستند که تا به امروز مشاهده شده است. از نظر کارشناسان این حوزه IP Phone به عنوان نام انگلیسی و تلفن تحت شبکه ( کامپیوتری‌ )‌ به عنوان معادل فارسی آن درست ترین نام جهت به کاربردن در رابطه با این نوع تجهیزات است.


فن آوری IP چیست ؟


IP مخفف عبارت Internet Protocol، استانداردی برای انتقال بسته های ( Packet ) دیتا در شبکه محلی ( LAN ) یا شبکه گسترده ( WAN ) است. IP در‌ واقع همان تکنولوژی به کار رفته در شبکه های کامپیوتری ( datanetwork ) شماست که به وسیله آن اطلاعات را ارسال یا دریافت می‌کنید.


 


واژه VoIP هم مخفف عبارت Voice over Internet Protocol، به معنی ارسال تماس های تلفنی از طریق شبکه ( و اینترنت ) است که امروز به واژهٔ بسیار متداولی تبدیل شده است. VoIP در حالت کلی یک فن آوری ست.


به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
قربانپور
ایجاد شده توسط

بیشتر در این دسته بندی: « خرید سانترال کارت استریسک »
درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.