ریال
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403

یکشنبه, 19 دی 1395 05:57

کاشت و پیوند مو به روش های FIT , FUT

رتبه این آیتم
رتبه 1 در 1 رای از 1 تا 5
به روز رسانی :یکشنبه, 19 دی 1395
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال
پیوند واحدهای فولیکولی مو به صورت میکروسکوپیک (FUT)


روش پیوند واحدهای فولیکولی مو به صورت میکروسکوپیک (Follicular Unit Hair Transplant Method- FUT) یک استاندارد طلایی در پیوند مو است که به عنوان مؤثرترین روشپیوند مو شناخته می‌شود. از آنجا که در سایر تکنیک‌های کاشت مو، فولیکول‌های مو انتخابی نیستند بنابراین بسیاری از فولیکول‌ها آسیب می‌بینند. در مقابل، تکنیک FUT از به‌روزترین روش‌ها با دقت بسیار بالا استفاده می‌کند. به همین دلیل نتیجه نهایی به اندازه‌ای طبیعی است که مقایسه آن با روش‌های قدیمی غیر ممکن می‌شود.
پیوند فولیکول‌های مو فرآیندی است که طی آن، از بخش‌هایی که موهای دائمی دارند مانند پشت و کنار سر به عنوان بانک مو استفاده می‌شود. دلیل انتخاب این نواحی، مقاومت بالای موها و پایین بودن احتمال ریزش موی این ناحیه نسبت به سایر قسمت‌ها است. موهای برداشته شده به صورت دسته‌های 1، 2، 3 و یا 4 تایی هستند که واحدهای فولیکولار نامیده می‌شوند. بعد از بی‌حسی موضعی پوست سر بیمار، پزشک فلاپ پوستی مناسب را از ناحیه اهداء کننده جدا می‌کند. بلافاصله پس از برداشت گرافت‌ها، این نوار اهدایی با استفاده از ابزارهای دقیق به واحدهای فولیکولار متعدد تقسیم‌بندی می‌شود. هنگام آماده‌سازی گرافت‌ها، پزشک روی پوست سر بیمار شکاف‌های بسیار ظریفی ایجاد می‌کند که فولیکول‌ها در همین نواحی جایگذاری می‌شوند.
کاشت و پیوند مو

نحوه آرایش و قرار گرفتن گرافت‌ها در نواحی گیرنده، اهمیت بسزایی در نتیجه نهایی دارد. توجه به مشخصات ظاهری موهای ناحيه دهنده، مشخصات پوست سر در منطقه گیرنده، اندازه و شکل کلی سر بيمار و حتی بررسی و پیش‌بینی نحوه ریزش موی بیمار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پیوند مو يک عمل جراحی سرپايی است و در صورتی که این عمل به دستان با تجربه و متخصص سپرده شود، احتمال موفقیت و رضايتمندی بیشتر از نتیجه عمل را به دنبال خواهد داشت.
مزایای کاشت مو به روش FUT

بسیاری از افراد به دلایل زیر روش FUT را انتخاب می‌کنند:
خط رویش موی طبیعی
از آنجا که در این روش هر دو فرآیند برداشتن فولیکول‌ها و جایگذاری آن‌ها در محل مناسب با دقت انجام می‌شود، در نهایت ظاهر بیمار بسیار طبیعی بوده و پیوندی بودن خط رویش مو به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود.
پوشش و تراکم زیاد
در این روش می‌توان تعداد بیشتری از فولیکول‌های مو را فراهم کرد که نتیجه عمل، داشتن تراکم موی بیشتر و ظاهری به مراتب طبیعی‌تر می‌باشد.
مؤثر برای موهای سفید یا روشن
فناوری‌های مورد استفاده در روش FUT، تشخیص و مشاهده موهای سفید و یا رنگ روشن را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. بنابراین تعداد فولیکول‌هایی که از بانک مو برای عمل پیوند برداشته می‌شود، تفاوت زیادی با موهای تیره ندارد که این امر در نتیجه عمل تأثیر بسیاری خواهد داشت.
درصد موفقیت بالا
بر خلاف روش‌های قدیمی‌تر، حدود 100-90 درصد فولیکول‌های پیوند زده شده در این روش، با موفقیت رشد می‌کنند. بنابراین شانس موفقیت این عمل بیش از 95 درصد است.
تکنیک ایزوله کردن فولیکول‌ها (FIT)

تکنیک ایزوله کردن فولیکول‌ها (Follicular Isolation Technique- FIT) که به استخراج واحدهای فولیکولی (Follicular Unit Extraction- FUE) نیز مشهور است، متد دیگری در زمینه کاشت مو محسوب می‌شود. در این روش، فولیکول‌های تک ریشه‌ای از ناحیه دهنده استخراج شده و در قسمت گیرنده کاشته می‌شود. در تکنیک FIT یا FUE به وسیله ابزار مخصوصی که میکروپانچ نام دارد، واحدهای فولیکولی به صورت تک به تک از بخش دهنده خارج می‌شوند. میکروپانچ‌ها لوله‌های تو خالی و معمولاً به قطر 1.5 میلیمتر هستند. زمانی که این لوله‌ها وارد پوست سر می‌شوند، گرافت‌هایی را خارج می‌کنند که البته در بسیاری از موارد فاقد ریشه مو و بلااستفاده هستند. به همین دلیل مهارت و تخصص جراح و تیم او در حصول نتیجه نهایی اهمیت بسزایی دارد. سایر مراحل کار، تفاوتی با روش FUT ندارد. در حقیقت تنها تفاوت این دو تکنیک، در نحوه استخراج فولیکول‌های مو است.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
کلینیک پوست و مو ایران
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.