ریال
جمعه 10 فروردين 1403

شنبه, 02 بهمن 1395 08:14

آموزش گیتار

رتبه این آیتم
استان :تهران
شهر :تهران
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
گیتار سازی است که امروزه علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص داده و از محبوبیت خاصی به ویژه در بین جوانان برخوردار است،وکمتر کسی است که با این ساز خوش صدا که براستی آرامش بخش روح آدمی است آشنایی نداشته باشد.

اما شاید جالب باشد بدانیم که ساختن ونواختن گیتار از چه زمانی آغاز شده و قبلا به چه شکل بوده و با تلاش چه کسانی بوده که گیتار امروزه به این شکل و با بهترین متدهای آموزشی در اختیار ما قرار میگیرد.
سازی که امروزه آنرا گیتار کلایسک مینامیم در اصل تاریخچه آن به هزاران سال قبل برمیگردد!
پارسها،آسوریها،عبریها وبرخی اقوام کهن دیگر انواع مختلفی از سازهای سیمی زخمه ای در اختیار داشته اند تا اینکه در سال 711 با حمله مورها به اسپانیا سازی که ربک(Rebec) نام داشت به این سرزمین آورده شد.
دراثرگذشت سالها این ساز تغییرات بسیاری یافت تا به شکل امروزی در آید.
در قرن17 گیتار دارای 4یا 5 سیم بیشتر نبوده تا اینکه در اواخر قرن 18 پس از تحولات بسیار به شکلی که اکنون در اختیار ماست تغییر شکل داد.
در اوایل قرن 19 چند نوازنده چیره دست در ایتالیا واسپانیا بر آن شدند تا گیتار را به عنوان ساز معتبر کنسرت به ثبت برسانند.از جمله معروفترین آنان فرناندو سوربود که که در دوم فوریه 1778 در بارسلون اسپانیا بدنیا آمد و در هشتم جولای 1839 در پاریس درگذشت.او فرزند یکی از بازرگانان ثروتمند بود وموسیقی را نیز در صومعه مونتسرات (Montserrat) آموخت.فرناندو سور اولین قطعه خود را درسن هجده سالگی در بارسلونا ساخت. استعداد بی نظیر سور در موسیقی و گیتار به حدی بود که فتیس(Fetis) منتقد موسیقی فرانسه او را "بتهوون گیتار" لقب داد.

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
جام جم
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.