ریال
شنبه 15 ارديبهشت 1403

شنبه, 21 فروردين 1395 11:35

دوربین مداربسته و تکنولوژی 4K

رتبه این آیتم
استان :اصفهان
شهر :اصفهان
اطلاعات تماس آگهی بدلیل آنکه تاریخ ثبت آگهی و تاریخ به روز رسانی آگهی بیش از یک ماهه گذشته است نمایش داده نمی شود
ریال



امروزه در صنعت سیستم مداربسته دوربین های با وضوح ۱۰مگاپیکسلی معادلاصطلاح دوربین های4Kمی باشند، دوربین های ۱۰مگاپیکسلی قبلیدر بین کاربران چندان مورد توجه قرار نگرفت چراکه تعداد فریم و حساسیت این دوربین ها نسبت به نور پائین بودهو علاوه بر آن هزینه ذخیره سازی تصاویر با وضوح بالا بسیار گران در می آمد.
اما در تصاویر 4K مجموعه ای از سنسور های با کیفیت بالا جمع شده اند تادوربین را قادر سازد در 30 FPS عمل نماید که این امر افزایش چشمگیر کیفیتتصویر را بدنبال خواهد داشت. همچنین این فن آوری با ترکیب پردازنده های DSPو سنسور های جدید اینقابلیت را داراست که با قیمتی در حدود قیمت هایدوربین مداربسته   1080Pدر بازار سیستم مداربسته عرضه گردد که البته با فرمت تصویری بزرگتر و کیفیت تصویر بیشتر.
بدین ترتیب با استفاده از این فن آوری کاربران قادر خواهند بود تا اسنادتصویری مورد نظر خود را با فرمت تصویری بزرگتر(۴برابر وضوح بیشتر) و باقدرت زوم بیشتر، حتی نسبت به دوربین های دارای رزولوشن مگاپیکسلی بالا دراختیار داشته باشند که این افزایش کیفیت باعث افزایش قابلیت تحلیل ویدیو وهمچنین افزایش محدوده تشخیص تا ۲برابر را منجر می شود.
با وجود اینکه مزایای رزولوشن 4K کاملا مشخص است، ولی کاربر نهایی برایاینکه قادر باشد از مزایای این فن آوری استفاده نماید، نیازمند ایجاد بسترشبکه ای قدرتمند و پهنای باند بالا و متناسب با آن ها است. با این حال،برای مثال یک دوربین 4K که  30 FPS می باشد در4MPS عمل می نماید که از یکدوربین  1080P  بالاتر نمی باشد که در این صورت فضای ذخیره سازیتقریبا بی اثر بوده و فضای اشغال شده آنها، همانند یکدیگر می باشد که قاعدتا در این مورد وابستگی مابین دوربین ونحوه بهینه سازی دوربین مداربسته وجود دارد.
فاکتور دیگری که جهت وضوح و رؤیت تصاویر خروجی دوربین ها مورد بحث است،نیاز به مانیتور 4K برای مشاهده تصاویرمی باشد. قیمتمانیتورهای 4K به طور محسوسی اخیرا کاهش داشته است، و یک مانیتور مناسب ۵۰  اینچی را می توان با قیمتی در حدوده ۵۰۰تا ۶۰۰دلار تهیه نمود.در نهایت با توجه به مزایای روشن این فن آوری به نظر می رسد که بزودی تبدیلبه جریان اصلی در صنعت نظارتی و دوربین های مدار بسته در طی سال جدیدمیلادی خواهد گردید. البته باید در نظر گرفت که کسانی که در فکر رفتن بهسمت این فن آوری می باشند، باید به فکر تدبیری مناسب در نصب و راه اندازی ویا ایجاد زیر ساخت تجهیزات برای یک عملیات موفق باشند.
همانگونه که کاربران نهایی سیستم مداربسته شروع به استفاده از محصولاتتحت شبکه  نموده اند به طبعآن راه حل های مگاپیکسلی و کیفیت بالا نیز در بازار دوربین های IP ومداربسته اهمیت خود را پیدا خواهد نمود. مسلما  رشد و گسترش این تکنولوژیشدیدا وابسته به همکاری شرکت ها و تولید کنندگان سازنده تجهیزات تصویری،نمایندگان و شرکت های همکار آن ها در زمینه افزایش تولیدات و کاهش قیمت هایآن ها خواهد بود. درنهایت باید گفت در حال حاضر بر اساس شواهد هزینه نسبتابالای این دوربین ها است که باعث گسترش بازار دوربین های 4K  با سرعت کم شدهاست که انتظار می رود که پس از مدتی شاهد کاهش قیمت های آنها و فراگیر شدناستفاده از این تکنولوژی اعم از نمایشگر 4K و دوربین ها و ذخیره ساز ها وهمچنین بسترسازی آن خواهیم بود. در راستای این تکنولوژی ، کمپانی پاناسونیک از دوربین‌های تحت‌شبکه جدید در دو نسخه دام وندال SFV781L و بولت SPV781L با قابلیت ضبط تصاویر 4kرونمایی کرد.
شرکت حفاظتی سایا پیشرو در سیستمهای حفاظتی و امنیتی ........................مدیر فروش : 09131153089

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
رضا احمدی
ایجاد شده توسط

درج آگهی سایت جدید آگهی هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.